Lidosta "Rīga" plāno kļūt par nākotnes Ziemeļeiropas ceļošanas centru

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa piedalās preses konferencē, kurā informē par lidostas attīstības plāniem un jauno zīmolu.
Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa piedalās preses konferencē, kurā informē par lidostas attīstības plāniem un jauno zīmolu. Foto: Paula Čurkste/LETA

VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" augusta beigās vai septembra sākumā plāno noslēgt līgumu par jaunā pasažieru termināļa būvniecību, pirmdien preses konferencē sacīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa informēja, ka 2024.gada janvāra vidū noslēdzās pirmā kārta pretendentu pirmskvalifikācijai konkursā par lidostas "Rīga" jaunā termināļa būvniecību, kurā kopumā pieteicās 17 pretendenti no visas pasaules.

"Konkursā ir pieteikušās gan vietējās būvniecības kompānijas un apvienības, gan arī kompānijas no Eiropas un trešajām valstīm. Nākamajā konkursa kārtā varēs piedalīties pretendenti, kuri būs izgājuši kvalifikāciju," minēja Odiņa.

Viņa arī informēja, ka lidosta "Rīga" šogad februārī plāno izsludināt nākamo kārtu konkursam par jaunā pasažieru termināļa būvniecību, kurā pretendenti varēs iesniegt būvniecības piedāvājumus.

Tāpat lidostas "Rīga" vadītāja sacīja, ka augusta beigās vai septembra sākumā varētu noslēgt būvniecības līgumu un sākt darbus, piebilstot, ka būvniecības darbi norisināsies pa kārtām un tie noslēgsies četru gadu laikā.

"2028.gadā pasažieri redzēs jauno pasažieru termināli, precīzāk, jaunu publisko daļu, kurā notiks pasažieru reģistrācija. Tā būs jauna zona, kurā plānots ieviest arī modernas tehnoloģijas - pašreģistrāciju un pašapkalpošanos. Tāpat plānots palielināt drošības kontroles punktu skaitu. Savukārt otra nozīmīgā sadaļa būs atlidošanas zāle, jo patlaban lidostā šīs zāles ir mazas, tādēļ nākotnē būs vairāk tieši bagāžas saņemšanas lentu," atzīmēja Odiņa.

Vienlaikus viņa sacīja, ka lidostas attīstības plāni ietver arī lidostas pilsētas izveidi, papildinot, ka šogad plānots piesaistīt investorus, kā arī uzņēmuma vīzija ir kļūt par nākotnes Ziemeļeiropas ceļošanas centru, kas veicinās visas Latvijas konkurētspēju reģionā un tautsaimniecības attīstību.

Tādējādi, lai īstenotu stratēģiskos plānus, lidosta "Rīga" ir mainījusi zīmolu uz "RIX Rīgas lidosta", nosaukumā saglabājot starptautiski atpazīstamo lidostas kodu "RIX", skaidro lidostas pārstāvji.

Vienlaikus lidostā informēja, ka zīmola sauklis ir "Tuvāk, nekā gaidīji", savukārt zīmola krāsas ir zaļā, zilā un bēšā krāsā. Zīmola ieviešana sāksies šogad un notiks pakāpeniski līdz 2028.gadam.

Lidostā arī atgādināja, ka jauno zīmola stratēģiju un vizuālo identitāti par 92 607 eiro veidoja dizaina studija SIA "Asketic" sadarbībā ar reklāmas aģentūru SIA "WKND".

2023.gada novembrī lidosta "Rīga" izsludināja starptautisku konkursu jaunā termināļa būvniecībai, kurā būvniecības izmaksas tiek lēstas 167 miljonu eiro apmērā, savukārt jaunā termināļa projektētais būvapjoms ir 45 000 kvadrātmetru.

Iepirkuma dokumentācijā minēts, ka lidosta "Rīga" termināļa pārbūves darbu ietvaros paredzēts veikt esošā pasažieru termināļa publiskās daļas, tostarp reģistrācijas zāles, drošības kontroles, bagāžas saņemšanas un ielidošanas zāles paplašināšanu uz austrumiem no esošā termināļa kompleksa, paplašinājuma bagāžas apstrādes sistēmai izbūvi, esošā termināļa E, F un D sektoru pārbūvi, ceļu un stāvvietu risinājumu, tostarp jaunas estakādes izlidošanas līmenī un daudzstāvu autostāvvietas izbūvi, pazemes tuneļa bagāžas savienojumam ar "Rail Baltica" stacijas ēku izbūvi.

Projekts tiks finansēts, piesaistot līdzekļus no Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB), citām starptautiskām finanšu institūcijām un kredītiestādēm. Tāpat ar būvnieku paredzēts slēgt starptautiskās inženierkonsultantu organizācijas FIDIC Dzeltenās grāmatas līgumu, un projektam plānots sasniegt ilgtspējas sertifikāta BREEAM "Excellent" līmeni.

Jau vēstīts, ka lidostā "Rīga" pagājušajā gadā apkalpoti kopumā 6,63 miljoni pasažieri, kas ir par 23% vairāk nekā 2022.gadā, taču par 15% mazāk nekā 2019.gadā pirms Covid-19 pandēmijas.

Lidosta "Rīga" 2023.gada deviņos mēnešos strādāja ar 54,512 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 30,8% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa pieauga par 72% - līdz 5,268 miljoniem eiro.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu