"Eiropas dzelzceļa līniju" apgrozījums pērn provizoriski pieaudzis par 64%

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: publicitātes

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 6,398 miljoni eiro, kas ir par 64% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga līdz 195 783 eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

Gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka uzņēmuma darbība ir 4% no izpildīto būvprojektēšanas darbu un būvdarbu apjoma, nepārsniedzot uzņēmuma pieņemto efektivitātes rādītāju 7% apmērā.

Pērn "Eiropas dzelzceļa līnijas" noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību "E.R.B. Rail JV", kuru veido Francijas uzņēmums "Eiffage Génie Civil", Polijas "Budimex" un Itālijas "Rizzani de Eccher", par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases būvniecību Latvijā.

Tāpat ziņojumā norādīts, ka "Rail Baltica" pamattrases būvniecības darbu sākšanai veikti nepieciešamie sagatavošanās darbi - iegūti nepieciešamie kadastra objekti 12,4 kilometru garumā, lai sāktu būvdarbus prioritārajā posmā. Vienlaikus, lai nodrošinātu būvdarbu nepārtrauktību, veikti priekšdarbi aptuveni 100 kilometru pamattrases posmam ar atsavināšanas tiesību iegūšanu 722 kadastra objektiem.

Ziņojumā arī skaidrots, ka "Rail Baltica" pamattrases ārpus Rīgas būvdarbi paredz dzelzceļa apakšbūves - uzbērumu, ceļa pārvadu un dzelzceļa virsbūves - sliežu ceļu un citas saistītās infrastruktūras izveidi aptuveni 230 kilometru garumā. Savukārt līguma vadību, darbu un izmaksu uzraudzību veiks Itālijas uzņēmums "Italferr" ("Ferrovie dello Stato Italiane Group"), bet līguma izpildes uzraudzību - Satiksmes ministrija.

Foto: "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas spāru svētki

Vienlaikus "Eiropas dzelzceļa līnijas" 2023.gadā iesniedza divus pieteikumus Eiropas Komisijas finansējuma saņemšanai nākamām projekta aktivitātēm - Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras militārās mobilitātes pieteikumu un Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta devīto pieteikumu, piesakot galvenokārt darbu turpināšanu Rīgas Centrālās stacijas un lidostas pamattrases būvniecībai, kā arī saņēma apstiprinājumu finansējuma piešķiršanai, 2023.gada beigās sākot darbu īstenošanu.

Tāpat "Eiropas dzelzceļa līnijas" 2023.gadā noslēdza trīs izpētes līgumus saistībā ar "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldību - par "Rail Baltica" Rīgas lidostas stacijas apkalpes vietu operatora biznesa modeli, par Jaunmārupes depo tehniski ekonomiko pamatojumu un par dzelzceļa aizsargjoslu tiesisko regulējumu un metodikas izstrādi "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras aizsargjoslu noteikšanai.

Papildu uzņēmums saņēma arī pētījumu par kravu distribūcijas modeli "Rail Baltica" projektam, kur analizētas iespējas un priekšnosacījumi atsevišķu vagonu transportēšanai "Rail Baltica" līnijā, kā arī privāto pieslēgumu dzīvotspējai Latvijā.

"Eiropas dzelzceļa līniju" vadībā sagatavoti trīs Baltijas valstu projektu pieteikumi par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" infrastruktūras pārvaldības modeli ar padziļinātu fokusu uz piekļuves maksu metodoloģiju, finansēšanas modeli apkalpes vietām un Baltijas valstu pārvades sistēmu operatoru (PSO) iesniegšanai Eiropas Komisijas "DG REFORM" tehniskā atbalsta instrumenta projektu konkursā, kā arī saņemts pozitīvs šo pieteikumu novērtējums no Eiropas Komisijas un turpinās darbs pie to īstenošanas.

2022.gadā "Eiropas dzelzceļa līniju" apgrozījums bija 3,901 miljons eiro un zaudējumi - 108 629 eiro.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu