Zināšanas un pieredze – zelta vērtē
Par galveno vērtību Sabīne uzskata savas zināšanas farmakoloģijā un veselības aprūpē, visu, kas apgūts ne tikai koledžā, bet arī praksē. “Aptiekā nekad nav divu vienādu dienu. Kaut arī mūsu darbs ir stingri reglamentēts, saskarsme ar cilvēkiem ir tik daudzveidīga! Vienmēr ieklausos arī kolēģu piedzīvotajās situācijās, tās kopīgi analizējam, pielāgoju savai pieredzei, domāju, kā rīkotos un ko no tā varu mācīties. Zināšanas papildinām katru dienu, bez tā jau aptiekā strādāt nav iespējams. Arvien ir jauni produkti, kas jāiepazīst, cilvēki nāk ar visdažādākajiem jautājumiem, uz ko jāspēj atbildēt, balstoties uzticamos informācijas avotos. Jāseko līdzi jaunumiem gan medikamentu, gan uztura bagātinātāju piedāvājumā, daudz jāinteresējas, jālasa zinātniskā literatūra, pētījumi, jāprot orientēties interneta resursos, jāapmeklē tālākizglītības kursi, ko piedāvā gan “Mēness aptieka”, gan Latvijas Farmaceitu biedrība. Man ir svarīgi, lai tad, kad runāju ar klientiem, savu sacīto varu pamatot, balstīt pierādījumos. Tas nenoliedzami palielina klientu uzticēšanos aptiekas darbinieku kompetencei,” saka Sabīne un dalās priekā par to, ka arī viņai aptiekā jau ir savi pastāvīgie klienti, “ir labi apzināties, ka man uzticas un es spēju cilvēkiem palīdzēt.”
Paverot nākotnes aptiekas durvis
Doma par to, kā aptieka un farmaceitiskā aprūpe varētu attīstīties nākotnē, Sabīnei nav sveša: “Tā man ir tuva tēma – koledžā rakstīju noslēguma darbu par interneta resursu izmantošanu farmaceitiskajā aprūpē. Vēlme būtu, lai aptiekas mājaslapā klientiem ir pieejama kvalitatīva, zinātniska, uzticama informācija par medikamentiem ar atsaucēm uz neatkarīgiem pētījumiem. Nākotnes aptiekā būtu noderīgi arī mūsdienīgi tehniskie risinājumi, piemēram, ja zināmā mērā automatizētu aptiekas produktu izsniegšanu, iesaistot tehnoloģijas, varētu izvairīties no iespējamām cilvēciskām kļūdām, un būtu vairāk laika klientu farmaceitiskajām konsultācijām, sarunām par profilaksi, sadarbībai ar citiem veselības aprūpes sniedzējiem, būtu iespējama operatīvāka komunikācija ar ārstiem par zāļu pieejamību un, ja nepieciešams, to aizvietošanu.”