«Latvijas valsts ceļu» konkursā uzvar firma ar divas reizes dārgāku piedāvājumu nekā plānots tērēt

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Pirms gadu mijas valsts uzņēmums «Latvijas valsts ceļi» nolēma, ka turpmākos trīs gadus ar ceļu tehnisko aprīkošanu nodarbosies SIA «Reck». Tā piedāvātā līguma cena ir astoņi ar pusi miljonu eiro, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz summu, kādu bija plānots šim pakalpojumam tērēt - 3 600 000 eiro, vēsta TV3 raidījums «Nekā personīga». Otru pretendentu, SIA «FIMA», kas piedāvāja daudz zemāku cenu, noraidīja. Pretendentam esot trūkusi pieredze, lai gan tieši ar šīs firmas apakšuzņēmumu SIA «KEMEK Engeneering» valsts ceļi bija sadarbojušies 12 gadus.

«Latvijas valsts ceļi» nu jau 12 gadus ierīko satiksmes uzskaites punktus. Tie kontrolē, cik un kādas kravas mašīnas brauc pa ceļu, pāri braucošās mašīnas nosverot.

Kopš 2005.gada konkursos par šo punktu ierīkošanu uzvarējis uzņēmums KEMEK. Darbības joma ir ļoti specifiska, tādēļ konkurentu nebija. 2016.gadā situācijā mainījās, kad «Latvijas valsts ceļi» izsludināja konkursu punkta aprīkošanai uz Tīnūžu šosejas.

SIA «KEMEK Engeneering» valdes priekšsēdētājs Elmārs Pētersons stāsta: «Bijām vienīgie, kas iesniedza piedāvājumu, bet saņēmām no «Latvijas valsts ceļiem» atteikumu atzīt mūs par uzvarētājiem, ka it kā konkursa nolikums bija tāds, kas liedza konkursā piedalīties citām kompānijām. Viņu pašu uzrakstītā nolikuma dēļ ? Jā, viņu pašu uzrakstītā nolikuma dēļ, tieši tā.»

Tad uzņēmumā KEMEK vērsās ZZS politiķis, bijušais Kandavas domes priekšsēdētājs Rolands Bārenis. Viņš bija kļuvis par konkurējošās firmas SIA «Reck konsultantu» un izteica pārliecību, ka bez «Reck» virsvadības firmai KEMEK valsts pasūtījumos neveikšoties.

«Ko viņš gribēja? Viņš gribēja uzzināt sīkāk, ar ko mēs nodarbojamies, informēja, ka tas, ar ko mēs nodarbojamies, interesēja viņu un lika saprast, ka, lai cik ilgi mēs piedalītos konkursā, konkursi tiks noraidīti un konkursā uzvarēs tikai SIA «Reck»,» stāsta Pētersons.

Uzņēmuma «Reck» pārstāve Iveta Dzērve «Nekā personīga» atzina, ka Bārenis uzņēmumā strādā, viņš arī esot runājis ar konkurentiem no KEMEK. Tomēr neesot apgalvojis, kas konkursā uzvarēs.

Uzņēmums KEMEK esot piekritis sadarbībai ar RECK, kas pēc tam par pamatu savam konkursa pieteikumam ņēmis KEMEK 38 000 eiro vērto piedāvājumu, palielinājis to par 3000 eiro un konkursu par Tīnūžu punkta aprīkojumu uzvarējis.

Pagājušā gada sākumā «Latvijas valsts ceļi» izsludināja konkursu par visu Latvijas autoceļu elektrifikāciju. Prasīja ierīkot ne tikai automašīnu svēršanas un uzskaites punktus, bet arī luksoforus, apgaismojuma stabus, meteostacijas, ātruma indikatorus un citas iekārtas. Šajā konkursā KEMEK nolēma ar RECK vairs nesadarboties, bet startēt kā Lietuvas uzņēmuma «Fima» apakšuzņēmums. «Fimas» piedāvātā cena bija 3 380 700 eiro, kas ir par 220 000 mazāk, nekā «Latvijas valsts ceļi» šim iepirkumam bija plānojuši (3 600 000 eiro). Tomēr «Fimu» no dalības konkursā izslēdza.

SIA «FIMA» tika diskvalificēta pieredzes dēļ, kas trūkstot «KEMEK Engeneering». «Attiecībā uz uzstādītām iekārtām, pieredzes darbam ar uzstādītām iekārtām, kaut gan tādas iekārtās jau 20 gadus mēs Latvijas valsts ceļiem esam uzstādījuši,» saka «KEMEK Engeneering» vadītājs.

No konkursa komisijas sēžu prokoliem redzams, ka KEMEK neesot varējis uzrādīt pieredzi darbam ar specifiskām svēršanas iekārtām. KEMEK apgalvo, ka Latvijā tādu iekārtu nemaz neesot un nolikums ļaujot uzrādīt analoģiskas ierīces.

Komisija par uzvarētāju šajā konkursā atzina SIA Reck. Tā piedāvātā cena sākotnēji bija 9 miljoni eiro, bet komisija secināja, ka firma kļūdījusies aprēķinos un ļāva «Reck» samazināt cenu līdz 8,5 miljoniem eiro. Derējusi arī «Reck» uzrādītā pieredze – uzstādītie svari robežpunktos. Komisiju nav mulsinājis tas, ka šo svaru uzstādītājs ir KEMEK, kurš pieredzes trūkuma dēļ diskvalificēts. Dažas dienas pirms Ziemassvētkiem komisijas lēmumu apstiprināja «Latvijas valsts ceļu» valdes loceklis Edgars Strods.

Strods lēš, ka tikuši pieaicināti eksperti, kas konstatēja, ka cenas ir atbilstošas tirgus situācijai.

Tomēr Iepirkumu uzraudzības biroja vadītāja Dace Gaile uzsver - situācija, ka pretendents iesniedz piedāvājumu, kura cena divarpusi reizes pārsniedz plānoto, ir ārkārtēja un nav bieži sastopama iepirkumos.

Lietuvas uzņēmums «FIMA» uzskata, ka Latvijas valsts ceļi rīkojušies diskriminējoši un iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā. Kamēr tas nav izskatīts, iepirkums ir apturēts.

Satiksmes ministrija piektdien izplatījusi paziņojumu, ka 8,5 miljoni eiro ir «Latvijas valsts ceļu» konkursā akceptētā paredzētā maksimālā cena, kas varot arī samazināties.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu