Svētdiena, 17. decembris
RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

«Lidl» nāks ar agresīvi zemām cenām. Vietējiem uzņēmējiem sāksies grūti laiki

  • Raksts
  • Foto
Foto: BNS foto/LETA

Vācijas zemo cenu veikalu tīkla «Lidl» ienākšana Latvijā izraisīs īslaicīgu cenu samazināšanos, saka Latvijas tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs. Vietējiem uzņēmējiem «Lidl» neko labu nenozīmēs, jo pašmāju produkcijas īpatsvars samazināsies. Pircējiem būs lielāka izvēles iespēja.

Konkurence pieaugs

Pēc Danusēviča domām, ilgtermiņā cenas izlīdzināsies, atsevišķās produktu grupās saglabājoties zemākas nekā līdz šim. Kopumā «Lidl» ienākšana noteiks vietējās produkcijas īpatsvara samazināšanos un importa pieaugumu.

LTA vadītājs prognozē, ka, tāpat kā Lietuvā, arī Latvijā «Lidl» ienāks ar agresīvi zemām cenām un demonstrēs lielu pretimnākšanu vietējiem ražotājiem.

Kad pozīcijas būs nostiprinātas, situācija mainīsies

un «Lidl» pārorientēsies uz lielajiem, starptautiskajiem piegādātājiem, no kuriem pamatā iepērk preces.

No konkurences viedokļa vēl viena tīkla ienākšanu Danusēvičs vērtē pozitīvi. «Kaimiņos Lietuvā ir trīs lieli veikalu tīkli - «Rimi», «Maxima», «Norfa» un tagad arī «Lidl».» Pēc viņa domām, arī Latvijas tirgū pietiks vietas vēl vienam spēlētājam.

«Jautājums, cik ir atlikuši zemesgabali un cik ātri viņi varēs iegādāties izdevīgas vietas, kur ir pircēju plūsma.»

Danusēvičs saka, ka lielos veikalus «Rimi» un «Maximu» jaunais zemo cenu spēlētājs ietekmēs. Tie sajutīs konkurences spiedienu.

Latvijas pircēji izvēlas svaigu

«No pircēju viedokļa jauns spēlētājs – tas ir labi, jo konkurence ir veselīga,» saka Latvijas pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis. Asociācijā ietilpst «Rimi Latvija» un «Maxima Latvija», kā arī «Narvesen». Kad tieši ienāks «Lidl», nav zināms. «Tas ir zemo cenu veikalu tīkls, kas kādu no līdzīgām veikalu grupām ietekmēs,» prognozē Krūzītis. Latvijā zemo cenu veiklu tīkls ir «Superneto».

««Lidl» ir tīkls, kas preci iepērk lielos daudzumos no lielajiem piegādātājiem, tāpēc cenas ir zemas.

Tomēr pie mums nav tradīcijas pirkt pārtikas un nepārtikas preces lielos daudzumos uz priekšu.

Cilvēki iet uz veikalu katru dienu un pērk nedaudz,» stāsta Krūzītis. Turklāt mūsu pircēji neatkarīgi no maciņa biezuma nepiekrāmē pilnu ledusskapi ar saldētiem produktiem, bet iegādājas svaigas preces.

Izpilddirektors domā, ka «Lidl» piemērosies un aizpildīs tirgus brīvo nišu, lai gan, protams, tas orientēsies uz cilvēkiem, kas meklē pašu lētāko.

«Paziņojumi ir viena lieta, bet realitāte cita,»

saka Krūzītis. Viņš prognozē, ka sākumā pircēju interese būs liela – visi skries uz jauno veikalu, bet pēc tam nomierināsies un izvēlēsies ērtāko.

20 Komentāri