Sagaida konkrētus priekšlikumus no taksometru nozares jomas sakārtošanai

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Pašai taksometru nozarei jānāk klajā ar konkrētiem priekšlikumiem jomas sakārtošanai, šodien pēc Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas Nodarbinātības apakškomisijas sēdes sacīja tās priekšsēdētājs Andris Bērziņš (ZZS).

Rīga, 23.maijs, .

Apakškomisijas sēdē šodien notika diskusija par taksometru nozares problēmjautājumiem, kurā tostarp tika runāts par nodokļu nomaksas un tās kontroles problēmām, taksistu sociālo nodrošinājumu un darbalaika uzskaiti, kā arī par grozījumiem Autopārvadājumu likumā, kuri patlaban ir Saeimā un ar kuriem iecerēts uzlabot situāciju taksometru jomā.

Bērziņš pēc sēdes secināja, ka joprojām uz ļoti daudziem jautājumiem nav atbilžu un šodienas saruna notikusi, vairāk izklāstot pašreizējās problēmas, nevis spriežot par jau konkrētiem risinājumiem.

Viņš pauda gandarījumu, ka sēdē piedalījās Taksistu arodbiedrības un Taksometru nozares darba devēju organizācijas pārstāvji un abas organizācijas paudušas gatavību nozari sakārtot, taču no tām nepieciešami konkrēti priekšlikumi, nevis tikai problēmjautājumu izklāsts.

Pēc viņa teiktā, Darba likums jau ir spēkā, kas attiecas arī uz šo nozari, taču tā prasības netiek ievērotas, piemēram, strādājot daudz vairāk stundu pēc kārtas, nekā atļauts, tādējādi apdraudot gan šofera, gan pasažiera, gan apkārtējo drošību.

Bērziņš pauda cerību, ka Satiksmes ministrija, Labklājības ministrija, nozare un pārējās iesaistītas puses līdz rudenim nāks klajā ar vēl kādiem priekšlikumiem nozares sakārtošanai - jo sevišķi saistība ar darbinieku sociālo nodrošinājumu.

Kā ziņots, Saeima 11.maijā konceptuāli atbalstīja Autopārvadājumu likuma grozījumus, kas paredz ieviest kopbraukšanas pakalpojumu regulējumu un uzlabojumus taksometru vadītāju profesionālās kvalifikācijas jomā.

Likumprojektā tiek precizēts termina «taksometrs» skaidrojums, nosakot, ka tas ir vieglais automobilis, kas ir reģistrēts kā M1 kategorijas transportlīdzeklis, ar kuru tiek veikti pasažieru komercpārvadājumi. Tāpat tiek ieviests skaidrojums pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Tas būs pakalpojums, kurš neatbilst pasažieru komercpārvadājumam ar taksometru noteiktajām pazīmēm, un to varēs piedāvāt, pieprasīt un akceptēt, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, tai skaitā tiešsaistes režīmā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.

Paredzēts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs būs saņēmis speciālo atļauju (licenci). Tās varēs izsniegt deviņas republikas pilsētu pašvaldības un pieci plānošanas reģioni. Patlaban pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru drīkst veikt tikai tad, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz pašvaldība. Savukārt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili varēs veikt, ja pārvadātājs būs saņēmis speciālo atļauju (licenci), kuru izsniegs Autotransporta direkcija.

Plānots veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru, kuru uzturēs Autotransporta direkcija. Reģistrā ierakstīs personas, kuras atbilst taksometru šoferu prasībām. Pirms reģistrācijas personu pārbaudīs, vai tai nav sodu, kas var ietekmēt sniegtā pakalpojuma drošību un kvalitāti, piemēram, nenomaksātu administratīvo pārkāpumu sodu ceļu satiksmē vai autopārvadājumu jomā. Reģistra dati būs pieejami taksometru vadītājiem, pārvadātājiem un kontrolējošām institūcijām. Izmantojot šo reģistru, tiktu apliecināta vadītāja atbilstība vienotām prasībām, norāda likumprojekta autori.

Saeima 11.maijā, konceptuāli atbalstīja Autopārvadājumu likuma grozījumus, kas paredz ieviest kopbraukšanas pakalpojumu regulējumu, uzlabojumus taksometru vadītāju profesionālās kvalifikācijas jomā, kā arī pilnveidot autoostu darbību.

Likumprojektā tiek precizēts termina «taksometrs» skaidrojums, nosakot, ka tas ir vieglais automobilis, kas ir reģistrēts kā M1 kategorijas transportlīdzeklis, ar kuru tiek veikti pasažieru komercpārvadājumi. Tāpat tiek ieviests skaidrojums pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Tas būs pakalpojums, kurš neatbilst pasažieru komercpārvadājumam ar taksometru noteiktajām pazīmēm. Pakalpojumu varēs piedāvāt, pieprasīt un akceptēt, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, tai skaitā tiešsaistes režīmā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.

Paredzēts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs būs saņēmis speciālo atļauju (licenci). Tās varēs izsniegt deviņas republikas pilsētu pašvaldības un pieci plānošanas reģioni. Patlaban pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru drīkst veikt tikai tad, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz pašvaldība.

Savukārt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili varēs veikt, ja pārvadātājs būs saņēmis speciālo atļauju (licenci), kuru izsniegs Autotransporta direkcija.

Plānots veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru, kuru uzturēs Autotransporta direkcija. Reģistrā ierakstīs personas, kuras atbilst taksometru šoferu prasībām. Pirms reģistrācijas personu pārbaudīs, vai tai nav sodu, kas var ietekmēt sniegtā pakalpojuma drošību un kvalitāti, piemēram, nenomaksātu administratīvo pārkāpumu sodu ceļu satiksmē vai autopārvadājumu jomā. Reģistra dati būs pieejami taksometru vadītājiem, pārvadātājiem un kontrolējošām institūcijām. Izmantojot šo reģistru, tiktu apliecināta vadītāja atbilstība vienotām prasībām, norāda likumprojekta autori.

Vienlaikus likumprojektā iekļauts deleģējums pašvaldībām noteikt ierobežojumus taksometru radītajam piesārņojumam videi un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomam, kā arī pienākumu taksometros nodrošināt iespēju norēķināties ar bankas karti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu