Market Data veiktā aptauja noskaidrojusi, ka 97% aktīvo interneta lietotāju ir iesaistījušies kādā no sociālajiem tīkliem, piemēram, draugiem.lv, one.lv, oho.lv, myspace.com u.c. Lielākoties šie portāli tiek apmeklēti regulāri, par ko liecina fakts, ka 83% interneta lietotāju starp trim visbiežāk apmeklētākajiem portāliem min sociālo tīklu portālus, kamēr ziņu portālus salīdzinoši bieži apmeklē 70% respondentu.
Interneta lietotāji plaši iesaistās sociālajos tīklos internetā (38)
Sociālie tīkli interneta lietotājiem aizstāj citus saziņas veidus ar draugiem, ģimeni un paziņām, kas saistīts ar laika trūkumu un saziņas veida izdevīgumu - ātrumu, ērtumu un bezmaksas saziņas iespējām. 89% respondentu uzsver to, ka lielākā daļa draugu ir iesaistījušies kādā no sociālajiem tīkliem, tādējādi ir ļoti ērti sazināties ar viņiem, izmantojot sociālā tīkla kanālu.
Tajā pašā laikā vērojama sociālo tīklu lietotāju plaša iesaiste attiecīgajā tīklā, par ko liecina fakts, ka 79% no tiem izmanto sociālo tīklu mājas lapās piedāvātos maksas pakalpojumus un pastāv spēcīga pozitīva attieksme, kas uzsver sociālo tīklu priekšrocības. 87% respondentu uzskata, ka sociālie tīkli ir lielisks informācijas iegūšanas un apmaiņas veids. 85% piekrīt apgalvojumam, ka sociālie tīkli internetā ir noderīgi sludinājumu ievietošanai un lasīšanai. Savukārt 62% interneta lietotāju uzskata, ka sociālie tīkli ir labākais veids, kā atrast cilvēkus ar līdzīgām interesēm.
Novērojamas arī sociālo tīklu negatīvās iezīmes, lai gan tās uzsver salīdzinoši mazāk interneta lietotāju. Piemēram, 48% uzskata, ka informācija, kuru cilvēki par sevi sniedz sociālajos tīklos internetā, nav uzticama. 39% uzsver, ka, iesaistoties sociālajos tīklos internetā, cilvēki retāk satiekas ar saviem draugiem. Savukārt 31% uzskata, ka tie veicina privātās informācijas zagšanu un datu nelikumīgu izmantošanu. Salīdzinoši maz respondentu uzskata, ka sociālie tīkli veicina bērnu pornogrāfiju un pedofiliju (27%), un tikai 11% uzskata, ka tā ir veltīga laika pavadīšana.
Interesanti, ka negatīvāk sociālos tīklus vērtē latvieši, kurzemnieki. Atklājas nozīmīga tendence – jo vecāks cilvēks, kā arī jo augstāks izglītības līmenis un augstāki ienākumi, jo negatīvāka attieksme pret sociālajiem tīkliem.
Market Data aptauja tika veikta no 1. līdz 8. aprīlim internetā, un tajā piedalījās 1251 respondents.