Pētījums: Arī aizvadītajā gadā internetu vairāk lietoja sievietes; jauniešu interese rūk

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes - decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši, liecina starptautiskā interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma «Gemius» publicētie dati par Latvijas interneta auditoriju 2014.gadā.

Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Saskaņā ar «GemiusAudience» pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52% no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48%. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46%) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem. Salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18%.

Lielākajai daļai (64%) Latvijas interneta lietotāju ir augstākā vai vidējā speciālā izglītība. Gandrīz ceturtā daļa (22%) no interneta lietotājiem ir ieguvuši vidējo izglītību, savukārt tikai 2% ir nepabeigta augstākā izglītība. Salīdzinot ar pagājušā gada decembri, lietotāju skaits ar nepabeigtu augstāko izglītību ir samazinājies par 7%. «GemiusAudience» dati arī rāda, ka šādi lietotāji internetā pavadīja vismazāk laika - nedaudz vairāk kā 14 stundas mēnesī uz vienu lietotāju.

Procentuāli lielākā daļa

(28%) Latvijas interneta lietotāju 2014.gadā pēc nodarbošanās bija speciālisti/biroja darbinieki.

Otra populārākā profesija starp interneta lietotājiem bija darbinieks/tehniskais darbinieks (16%).

Lai arī mājsaimnieces 2014.gadā veidoja tikai 4% no visas interneta auditorijas, vidēji uz vienu lietotāju

tieši mājsaimnieces veltīja visvairāk laika interneta pārlūkošanai

- aptuveni 30 stundas un 33 minūtes mēnesī. Tas ir par astoņām stundām vairāk nekā vidējais rādītājs - 22 stundas un 31 minūte.

Samērā aktīvi internetā laiku pavadīja arī lauksaimnieki un pensionāri - vidēji 27 stundas un 49 minūtes mēnesī.

Ievērojami retāk internetā bija sastopami augstākā/vidējā līmeņa vadītāji un studenti

- vidēji viens lietotājs internetā pavadīja 19 stundas mēnesī.

2014.gadā teju puse (49%) no visiem interneta lietotājiem nāca no Rīgas un Rīgas rajona, 22% nāca no citām pilsētām, bet 12% no lietotājiem dzīvoja ārpus pilsētām. Kā rāda dati, visvairāk laika internetā pavadīja lietotāji Valmierā - vidēji 31 stundu un 39 minūtes mēnesī, savukārt vismazāk laika - 17 stundas un 13 minūtes mēnesī internetā pavadīja interneta lietotāji Jūrmalā.

Dati iegūti, balstoties uz 2014.gada decembra statistiku par 15 līdz 74 gadus vecas auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus. «GemiusAudience» pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes vai IP adreses.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu