Latvijā sāk testēt «Google» risinājumu precīzākai palīdzības izsaucēju atrašanās vietas noteikšanai

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centrs šodien sācis testēt kompānijas «Google» sagatavoto risinājumu, kas ļauj ievērojami precīzāk noteikt ārkārtas palīdzības dienestu numura izsaucēja atrašanās vietu, ja zvans tiek veikts no mobilā tālruņa, kuru darbina «Android» operētājsistēma, informēja IeM.

Nereti glābšanas dienesti saskaras ar situāciju, kad nelaimē nonācis cilvēks ir apjucis un nevar precīzi pateikt vai vienkārši nezina savu atrašanās vietu, zvanot glābšanas dienestam, mediķiem vai policijai. Rezultātā var tikt zaudēts laiks, kas tiek tērēts cietušā meklēšanai, īpaši gadījumos, kad zvans tiek veikts no neapdzīvotas vietas.

Kompānija «Google» savu risinājumu «AML» izziņoja 2016.gada jūlijā un tas ļauj ārkārtas tālruņa numura izsaucēja atrašanās vietu 85% gadījumu noteikt ar precizitāti 50 metru rādiusā. Tālruņa aparāts, kam pieejams «AML» risinājums, atpazīst zvanu uz ārkārtas palīdzības dienestu, aktivizē tālrunī esošos atrašanās vietas pakalpojumus un nosūta īsziņas veidā informāciju par zvanītāja atrašanās vietu ārkārtas palīdzības dienestam.

Pēc informācijas nosūtīšanas atrašanas vietas pakalpojumi tiek deaktivizēti. Atrašanās vietas noteikšana un īsziņas nosūtīšana tālruņa lietotājam ir bezmaksas, tieši tāpat kā pats zvans ārkārtas palīdzības dienestam.

«AML» sekmīgi darbojas daudzās Eiropas valstīs tostarp arī Lietuvā un Igaunijā. Risinājuma nozīmīgumu nosaka fakts, ka caurmērā Eiropā līdz 80% zvanu ārkārtas palīdzības dienestam tiek veikti no mobilā tālruņa. Testu īstenošana noritēs līdz vasaras beigām un sākot no septembra Latvija «AML» risinājumu sāks izmantot darba režīmā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu