LPTA: Mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums šogad Latvijā varētu saglabāties pērnajā līmenī

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Šogad mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums Latvijā varētu saglabāties pērnajā līmenī - apmērā zem 5%, prognozēja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.

Viņš sacīja, lai arī šā gada sākumā LPTA prognozēja mazumtirdzniecības izaugsmi virs 5%, prognoze kopvērtējumā ir pazeminājusies, ņemot vērā ekonomiskos faktorus. «Pieaugums varētu būt līdzīgs kā pagājušajā gadā, kad tas bija zem 5%,» sacīja Krūzītis, piebilstot, ka izaugsme bruto algu sektorā nav īpaši liela un arī šā gada astoņos mēnešos mazumtirdzniecības apgrozījums, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājies vien par 2%, tāpēc arī līdz gada beigām straujš pieaugums nav gaidāms.

Krūzītis teica, ka kopumā mazumtirdzniecības nozarē līdz šim bijis mērens pieauguma temps, bet katram tirgus dalībniekam atsevišķi tas var būt citāds. Pieauguma tempus ietekmē dažādi faktori, tostarp ekonomikas izaugsme, darba samaksa, nozares dalībnieku izaugsme, cenu līmenis.

Konkrētu pieauguma apmēru mazumtirdzniecības sektorā ir pāragri prognozēt, jo vasaras mēnešos Latvijas iedzīvotāji vairāk izbrauc uz ārzemēm, patērē dažādus pašu audzētus lauksaimniecības produktus, atlicinot mazāk naudas tēriņiem veikalos, bet ziemas mēneši parasti ievieš korekcijas, jo tad tēriņi pieaug. «Šobrīd mums ir ļoti grūti komentēt, jo ir diezgan lielas neskaidrības par iedzīvotāju faktiskajiem ienākumiem, pedagogu atalgojumu. (..) Šobrīd mēs nebūtu pārāk optimistiski un noteikti nebūtu orientēti uz lielāku pieaugumu kā pagājušajā gadā,» teica Krūzītis.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad astoņos mēnešos, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājies par 2% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu.

LPTA ir apvienojušies mazumtirdzniecības uzņēmumi «Maxima Latvija», «Rimi Latvia» un «Narvesen Baltija».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu