«Rīgas piena kombināta» pārdošanas apjomi vietējā tirgū pieaug par 48%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Piena pārstrādes uzņēmumam «Rīgas piena kombināts», kas ietilpst «Food Union» grupā, pārdošanas apjomi vietējā tirgū pieauguši par 48%, LTV raidījumā «Rīta Panorāma» teica akciju sabiedrības valdes priekšsēdētājs Normunds Stanēvičs.

Tā kā piena produktu eksports uz Krieviju šīs valsts embargo dēļ ir pilnībā apstājies, tad «Rīgas piena kombināts» izvērsis aktīvāku darbību Latvijas tirgū, kā arī centies atrast jaunus eksporta noieta tirgus. Uzņēmums ir pirmais Baltijā, kuram izdevies iegūt Ķīnas eksporta sertifikātu un uz šo valsti nosūtītas pirmās saldējuma kravas.

Tikmēr vietējā tirgū visplašāk patērētais «Food Union» ražotais produkts laikā no pagājušā gada 21.augusta līdz šī gada 21.augustam bija zīmola «Limbažu piens» pasterizētais piens, kuru patērēja par 68% jeb 7,6 miljoniem piena paku vairāk nekā gadu iepriekš. Gada laikā Latvijā izdzerti teju 20 miljoni «Limbažu piena» pasterizētā piena iepakojumu, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Tāpat vislielāko patēriņa pieaugumu - 129% - minētajā periodā piedzīvoja dzeramais «Lakto» jogurts, «Valmieras» skābais krējums - 106% pieaugums un zīmola «Rasa» saldkrējuma sviests - 91% pieaugums.

Stanēvičs skaidroja, ka «Food Union» no 1.augusta bijis spiest zemniekiem samazināt piena iepirkuma cenas, jo vairāk nekā pusi no iepirktā piena uzņēmums izmanto eksporta - pārsvarā industriālo - produktu ražošanai. Savukārt industriālo produktu cenas pasaulē ir katastrofāli kritušās.

Pat Austrālijā, kas ir lielākā piena ražotājvalsts pasaulē, piena cenas ir zemākas nekā Eiropas Savienībā, piebilda «Rīgas piena kombināts» vadītājs.

Taču Stanēvičs izteica cerību, ka piena tirgus atveseļosies.

«Food Union» zīmols apvieno divus lielākos piena ražotājus Latvijā AS «Rīgas piena kombināts» un AS «Valmieras piens», un lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā - AS «Premia Foods».

«Food Union» ir viens no lielākajiem piena pārstrādātājiem Latvijā, kura apgrozījums 2014.gadā sasniedza teju 118 miljonus eiro. «Food Union» šobrīd strādā vairāk nekā 800 darbinieki. Uzņēmuma ražotnes Latvijā iepērk pienu no teju 400 zemnieku saimniecībām visā Latvijā.

Kā ziņots, lai protestētu pret krīzi piena un gaļas nozarē, kas gada laikā kopš Krievijas noteiktā embargo piemeklējusi lauksaimniekus visā Eiropā, Latvijas pārstāvji 7.septembrī dosies uz Briseli, kur plānota vērienīga protesta akcija.

Viena no galvenajām prasībām, ko Briselē izvirzīs Latvijas lauksaimnieku pārstāvji, būs prasība atvēlēt atbalstam piensaimniecībā apmēram 700 miljonus eiro no kopējā Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības rezerves fonda, kurā ikgadējās nodevas ieskaita arī Latvijas zemnieki un kurā tiek novirzītas arī soda naudas par pārsniegtajām kvotām.

Saskaņā ar Zemkopības ministrijas aplēsēm Krievijas embargo Latvijas piena ražotājiem nesis 50 miljonu eiro zaudējumus, savukārt lauksaimniecības un pārtikas eksportam nodarītie zaudējumi ir apmēram 140 miljoni eiro.

Maskavas pārtikas produktu eksporta aizliegums, kas pirmo reizi tika ieviests 2014.gada augustā, aptver augļus, dārzeņus, gaļu, zivis, putnu gaļu un piena produktus.

Kā ziņots, piena iepirkuma cenas lejupslīde Latvijā sākās pērn rudenī, kas tika skaidrots gan ar Krievijas embargo piena pārprodukcijai, gan arī ar vispārējām tendencēm pasaules piena tirgos.

Tikmēr piensaimniecības sarežģītajā situācijā šogad var rēķināties ar vairāk nekā 43 miljonu eiro valsts atbalstu, no kuriem ciltsdarbam piešķirts 23,36 miljonu finansējums, 12,38 miljoni būs atbalsts par slaucamām govīm, bet 7,6 miljoni - minētais Eiropas Savienības atbalsts.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu