Beļskis teica, ka ar laiku Latvijā varētu būt līdz pat četriem bezvadu sakaru pakalpojumu sniedzējiem, LMT, «Tele2» un «Bite Latvija» pievienojoties arī maksas televīzijas un interneta pakalpojumu sniedzējam «Baltcom», kas atrodas apvienošanās procesā ar līdzīga profila uzņēmumu «Izzi».
«Pat ja sīvas konkurences apstākļos kāds no šiem klasiskajiem mobilajiem operatoriem vājināsies, frekvenču loks būs brīvs un nāks kāds, iespējams, lielāks un vēl agresīvāks spēlētājs. Līdz ar to tēze, ka liels uzņēmums noteiks cenas, ir nepamatota. Par pakalpojumu sinerģiju ir vismazākās bažas. Latvijā normatīvais regulējums nodrošina efektīvu konkurenci visos sektoros. Satiksmes ministrijai vairāk interesē šā procesa juridiskā forma, ko iegūs valsts budžets un valsts kā akcionārs,» viņš sacīja.
Ekonomikas pētniecības centra «Baltic International Center for Economic Policy Studies» (BICEPS) direktors Alfs Vanags, kura vadītā iestāde veic neatkarīgu pētījumu par iespējamo abu operatoru apvienošanos, diskusijā vēl nebija gatavs izteikt konkrētus secinājums.
«Secinājumu vēl īsti nav, bet domājam, ka
apvienotais uzņēmums būtu trešais lielākais Latvijā aiz «Latvenergo» un «Swedbank».
Apvienotā uzņēmuma daļa telekomunikāciju tirgū būtu aptuveni 50%. Ja šāda apvienošanās oficiāli būtu dienas kārtībā, tā būtu obligāti jāizpēta Konkurences padomei (KP). BICEPS pētījumu, kurā izmantojam pasaulē konkurences izpētē lietoto metodiku, var uzskatīt par tādu kā konkurences priekšizpēti. Svarīgs jautājums ir: kas notiks ar pakalpojumu cenām? Pētījums necentīsies šo jautājumu par 100% atbildēt, bet saprast, kā cenu attīstību izrēķināt un kā to salīdzināt ar sinerģijām, kas radīsies, uzņēmumus apvienojot,» teica Vanags. Viņš norādīja, ka pētījumu paredzēts pabeigt šajās dienās - novembra beigās - un publiskot decembra sākumā.
LMT padomes priekšsēdētājs un «TeliaSonera» mobilo sakaru biznesa «Mobility» vadītājs Baltijas valstīs Kenets Rodne uzstāja, ka, kompānijām satuvinot pakalpojumus vai apvienojoties, cenas nemainīsies un, visticamāk, turpinās pazemināties.
«Esmu bijis industrijā krietni ilgu laiku, un vienīgās cenu izmaiņas, ko esmu redzējis, ir - lejup! Es neredzu, kā cenu kāpums varētu notikt. Tas nenotika Zviedrijā, tas nenotika Igaunijā. Cenas kritās, pateicoties attīstībai, apjomam un mērogam. Telekomunikācijas ir no mēroga atkarīgs bizness, kas prasa milzu investīcijas, un katrs investors, vienalga, vai tā ir valsts vai privātais sektors, prasa atdevi no savas investīcijas,» sacīja Rodne.
«Par cenām - katra kompānija vēlētos celt cenas, bet klienti ir ar mieru tikai tik daudz maksāt. Un tad ir konkurenti, tie ir tepat aiz stūra un labprāt paņems klientus, ja nedosim to, ko klienti vēlas. Tirgus ekonomika darbojas šeit tāpat kā Somijā un Igaunijā neatkarīgi no tā, vai ir fiksēto un mobilo pakalpojumu kombinācija vai nav,» viņš teica.
«Lattelecom» padomes priekšsēdētājs Gatis Kokins, kas medijos bieži skaidrojis un aizstāvējis «LMT» un «Lattelecom» apvienošanās ideju, teica, ka apvienojoties tiktu ietaupītas izmaksas, tādējādi radot iespējas pazemināt pakalpojumu cenas. Vaicāts par ietaupījumu apjomu, Kokins teica: ««Lattelecom» valde nāca ar aplēsi 46 miljoni latu, bet pēc ministru darba grupas ieteikuma nodibinājām kopīgu darba grupu ar LMT padomi. Šī darba grupa nonāca pie aplēses, ka sagaidāmais ietaupījums ir 39 līdz 47 miljoni latu.»