Apģērbu tirdzniecība uzrāda kāpumu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Apģērbu tirdzniecība šogad uzrāda kāpumu, taču, lai atgūtu iepriekšējo gadu līmeni, ražotājiem un tirgotājiem vēl cītīgi jāstrādā, raksta laikraksts "Dienas Bizness".

Noieta pieaugumu Latvijā skaidro ar iepriekš piedzīvoto dziļo kritumu

Realizācijas apjomi šogad ir būtiski palielinājušies visās trijās Baltijas valstīs, apstiprina aptaujāto kompāniju pārstāvji, tomēr dati par noietu tām atšķiras pa valstīm. Pieauguma līderis patlaban ir Latvija, taču tai iepriekš ir bijis arī straujākais kritums.

"Salīdzinot visas trīs valstis, neredzam būtisku atšķirību patēriņā vai modes izpratnē. Tajā pašā laikā novērojām, ka Igaunijas un Latvijas tautsaimniecība krīzi piedzīvoja agrāk nekā Lietuva. Šobrīd Igaunijas un Latvijas tirgū novērojam augšupejošu tendenci un ceram, ka Lietuva tai sekos," situāciju tirgū raksturo "Baltika Group" mazumtirdzniecības un konceptu attīstības direktore Maire Mildere.

Ienākumi no apģērbu tirdzniecības pieauguši par 26%

Šā gada martā mazumtirdzniecības ienākumi Baltijā uzņēmumam palielinājušies par 9% (Latvijā - par 26%, Igaunijā - par 18%, bet Lietuvā bija samazinājums par 11%). Biržā pieejamie dati par aprīli liecina, ka "Baltika Group" tirdzniecības ienākumi Baltijā palielinājās par 15%, tostarp Latvijā par 23%, Igaunijā par 22% un arī Lietuvā fiksēts pieaugums par 1%.

Kopējie grupas tirdzniecības apjomi šā gada pirmajā ceturksnī sasniedza 10,76 miljonus eiro (7,5 miljonus latu). Kompānija strādā arī Krievijā, Ukrainā, Polijā.

Savukārt viena no apģērbu tirdzniecības līderiem Baltijā - "Apranga Group" pārdošanas apjomi Latvijā 2010.gadā sasniedza 25,9 miljonus eiro (18,13 miljonus latu). "Neraugoties uz krīzi, Rīgā mums bija apjomu pieaugums. Turklāt guvām peļņu 1,5 miljonu eiro (1,05 miljonus latu) apmērā. Rezultāti mūs ļoti iepriecināja, jo iepriekšējos gadus bija straujš kritums un zaudējumi," stāsta uzņēmuma ģenerāldirektors Rimants Perveņecks.

Šogad četros mēnešos Rīgā "Apranga Group" bijis 10,7% pieaugums, kas ir nedaudz lielāks nekā Baltijā kopumā - 10,5%. "Jā, protams, pieaugums ir acīmredzams, taču faktiski šobrīd apgrozījums joprojām ir aptuveni par 25% mazāks nekā 2008.gadā. Patēriņš kopš tā laika ir ārkārtīgi samazinājies, jo īpaši izteikts kritums bija Latvijā - lielākais visā Eiropas Savienībā, un šobrīd tas varētu būt 2004./2005.gada līmenī. Tā kā bāze ir zema, apgrozījuma pieaugums šķiet liels. Vajadzīgi vēl vismaz pāris gadi, lai atgūtu zaudēto. Tomēr pozitīvs rezultāts ir patīkams pēc 2-3 gadu lejupslīdes," norāda uzņēmējs.

Lietuvā un Igaunijā iedzīvotāju pirktspēja uzlabojas straujāk

Kopumā mazumtirdzniecības apjomiem Baltijā ir tendence palielināties diezgan straujā tempā. Tomēr, pēc Perveņecka domām, Igaunijā un Lietuvā situācija pašlaik esot labāka. To labi varot redzēt arī ekonomikas izaugsmes datos. "Uzskatām, ka arī darba algas palielināsies straujāk, nekā prognozē analītiķi, un tas ietekmēs patēriņu. Turklāt pašlaik iedzīvotāju noskaņojums ir pozitīvs. Tomēr Latvijā noskaņojums nav tik labs kā Igaunijā un Lietuvā," stāstīja uzņēmējs.

To apliecina arī tirdzniecības kompleksa "Spice" direktores Ivetas Lāces sacītais: "Lai arī pirkumi joprojām tiek veikti pārdomāti, pozitīvas tendences apģērbu tirdzniecībā liecina par to, ka cilvēki ir tikuši pāri krīzei un gatavi atvērt savus maciņus, lai iepriecinātu sevi, iegādājoties skaistu apģērbu un aksesuārus."

Apmeklētāji labprāt iegādājas arī apģērbu no jaunajām kolekcijām, negaidot izpārdošanas un zemākas cenas. "Spices" dati liecina, ka šī gada pirmajos trīs mēnešos apgrozījums apģērbu tirdzniecībā ir pieaudzis par 10%, salīdzinot ar 2010.gada pirmo ceturksni. Tiek prognozēts, ka neliels apgrozījuma pieaugums apģērbu sektorā saglabāsies visa gada garumā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu