Sezonas aktuālākā ir ultravioletā krāsa – drēbēs, aksesuāros un pat telefonos

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Katru gadu “Pantone” krāsu institūts izziņo gada krāsu, kas būs īpaši aktuāla un dominēs apģērbā, aksesuāros, interjera priekšmetos un pat ēdienā. “Pantone” 2018. gada krāsa ir ultravioletā. Ne tikai pasaulslaveni modes nami šajā sezonā piedāvā apģērbus un aksesuārus sezonas aktuālākajā krāsā, bet tiem pievienojušies arī viedtālruņu ražotāji, piemēram, Huawei, piedāvājot pat tālruņus sezonas aktuālajā tonī.

Dramatiski provokatīvs un pārdomāts violetais tonis – tā par 2018. gada krāsu vēsta “Pantone”. Uzņēmums norāda, ka šis tonis simbolizē oriģinalitāti, atjautību un sapņainu domāšanu, kas vērsta ar skatu nākotnē. “Pantone” krāsu institūts norāda, ka ultravioletā krāsa simbolizē arī mākslinieciskumu un vēl nezināmā izpētīšanu, vai tas būtu saistīts ar jaunākajām tehnoloģijām, vai arī kosmosa izpēti.

Foto: Publicitātes foto

Dinamiski provokatīvs balansa tonis

Modes dizainere Dace Krieviņa-Bahmane šīs sezonas aktuālāko toni raksturo kā balansa toni. „Violetie toņi ir kā balanss starp karstasinīgi sarkano un vēsi zilajiem toņiem. Violetie toņi ir mierīgi, noslēpumaini, tie iemieso līdzsvaru un stabilitāti, kā arī uzticību, tāpēc šo krāsu iecienījuši arī uzņēmēji,” stāsta dizainere.

Foto: Publicitātes foto

Modes dizainere Dace Krieviņa-Bahmane stāsta, ka vēsturiski violetā krāsa ir cēlusies no purpura sarkanā, kas kādreiz uzskatīts par bagātības un aristokrātijas zīmi. Šis tonis bijis iecienīts senajā Romā, senajā Ēģiptē un vēlāk arī Anglijā. Purpura toņi tika iegūti no ūdens gliemežiem, tādēļ šī krāsa bijusi pat dārgāka par zeltu.

Foto: Publicitātes foto

Ultravioletais it visur

Mūsdienās, protams, violetie un ultravioletais tonis ir plaši pieejams gan apģērbos un aksesuāros, gan interjera priekšmetos. Dizainere stāsta, ka aktuālais tonis dominē visās dzīves jomās, arī kosmētikā un ēdienā. „Ultravioletais ir ļoti pateicīgs tādā ziņā, ka, lai arī tas ir piesātināts un spilgts tonis, to ļoti labi var kombinēt ar citām krāsām, kas pieklusina vai tieši otrādi – paspilgtina ultravioleto toni. Tāpat ultravioletais labi izskatās ar dzelteno vai brūngano krāsu, kas arī ir ļoti aktuālas krāsas šajā sezonā. Ultravioleto var labi kombinēt arī ar zelta aksesuāriem,” iesaka Dace Krieviņa-Bahmane.

Foto: Publicitātes foto

Pēc dizaineres domām, patīkami, ka arī viedierīču ražotāji ir sākuši piedāvāt tālruņus aktuālās krāsās. „Manuprāt, tas ir pašsaprotami, ka Huawei seko līdzi modes tendencēm, jo tālrunis jau sen nevar tikt uztverts vien kā saziņas līdzeklis, tas ir arī aksesuārs. Tālrunis papildina mūsu tēlu, jo katrā saviesīgā pasākumā vai tikšanās laikā mēs izmantojam tālruni, un ir patīkami, ja tālrunis saskan ar kopējo tēlu un parāda to, ka cilvēks orientējas modē un aktuālākajās tendencēs,” atklāj D. Krieviņa-Bahmane.

Šobrīd sezonas aktuālākajā ultravioletajā krāsā ir pieejami divi zīmola Huawei tālruņi – P20 un P20 Pro. Iedvesma viedtālruņa dizainam tika gūta no dabas - krēslas krāsu pārejas ideja aizgūta no ziemeļblāzmas. Tālruņa krāsu gamma ir īpaši veidota, lai attēlotu ziemeļblāzmas krāšņumu un noslēpumainību, savienojot aktuālās modes tendences ar tehnoloģijām.

Foto: Publicitātes foto

Aktuālākos toņus visbiežāk izvēlas neapzināti

Lai arī sezonas aktuālie toņi tiek izvēlēti katru gadu, Dace Krieviņa-Bahmane atzīst, ka modes tendencēm seko relatīvi neliela cilvēku daļa, kas parasti ir modes viedokļu līderi. Lielākā sabiedrības daļa šos modes trendus izvēlas neapzināti – lielākajām veikalu ķēdēm savā piedāvājumā iekļaujot dažādas drēbes, aksesuārus un apavus šādās krāsās.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu