Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šā gada novembrī, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājās par 4% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā novembrī gada laikā pieaudzis par 4%
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri pieauga par 4,4%, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 5,6%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1%.
Nepārtikas preču grupā lielākais apgrozījuma kāpums, salīdzinot ar pagājušā gada novembri, bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 31,1%), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 14,7%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 10,2%). Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,2%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 11,2%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,1%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, gada laikā pieauga par 8,1%.
2018.gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājās par 2,3%, tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā kāpums bija par 0,9%, nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, neieskaitot autodegvielu, - par 3,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,4% .
Lielākais apgrozījuma pieaugums mēneša laikā bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,1%), kā arī mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6%). Vienlaikus apgrozījums samazinājās kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 1,4%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 0,6%).
Šogad novembrī salīdzinājumā ar oktobri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,2%.