Lidostai "Rīga" pagaidām grūti vērtēt pilnsabiedrības "Lidostas satiksme" veikumu (2)

Darbu "Lidostas satiksmē" atstājis direktors Sergejs Boiko
TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Starptautiskā lidosta "Rīga".
Starptautiskā lidosta "Rīga". Foto: Zane Bitere/LETA

Starptautiskajai lidostai "Rīga" pašlak ir grūti vērtēt pilnsabiedrības "Lidostas satiksme" veikumu par vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izveidi, jo kopš līguma noslēgšanas pagājuši vien pāris mēneši, portālam TVNET pastāstīja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

"Aizliegtā paņēmiena" pārstāvis eksperimenta nolūkos kļuva par taksometra šoferi un izteica vēlmi strādāt lidostā. Izrādījās, ka viņam jāsatiekas ar "jumtu" uz "darba interviju", kā arī jāsamaksā 150 eiro skaidrā naudā, lai varētu iestāties rindā un piedāvāt savus pakalpojums.

"Lidostas satiksmes" direktors Sergejs Boiko par notiekošo lidostā nezina - viņam neesot informācijas par shēmu, un tas, kas notiek ārpus lidostas teritorijas, nav uzņēmuma kompetencē, vēstīja raidījums.

Boiko gan esot redzēts kopā ar galveno "jumtu" jeb visu "jumtu jumtu", kas, pēc "Aizliegtā paņēmiena" avotiem, varētu būt Latvijas Taksometru arodbiedrības vadītājs Genādijs Aksjonovs.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits sociālajā tīklā "Twitter" paziņojis, ka Boiko uzņēmumā "Lidostas satiksme" vairs nestrādā.

“Lidostas satiksmes” pārstāvis Jānis Basevičs TVNET apstiprināja, ka Boiko amatu “uz savstarpējās vienošanas pamata” ir atstājis. Vienošanās notikusi 28.februārī.

Uzņēmums norāda, ka drīzumā notiks akcionāru sapulce, kurā tiks lemts par jaunu direktoru.

Vienlaikus “Lidostas satiksme” norāda, ka darbi tiek turpināti, pašlaik taksometru konflikti esot teju beigušies, kā arī pasažieru sūdzības krietni samazinājušās.

Savukārt Karnīte atgādināja, ka līgums ar pilnsabiedrību tika noslēgts pērnā gada decembrī. Veicamajiem darbiem stingri tiekot sekots līdzi. Līgums ar "Lidostas satiksmi" noslēgts līdz 2020.gada jūnijam.

Vinlaikus Karnīte sacīja, ka problēma nav lidostā, bet taksometru nozarē. Tāpat viņa akcentēja, ka problēma nav tikai lidostā, bet arī pilsētas centrā.

Vienlaikus, ņemot vērā, ka lidosta ir redzamākais objekts, pašreizējā situācija skar ne tikai lidostas, bet arī valsts tēlu.

Lidosta "Rīga" gaida iniciatīvas, lai problēmas taksometru nozarē tiktu sakārtotas, jo pašu spēkiem tas nav izdarāms.

Ziņots, ka pēc Tieslietu ministrijas iebildēm valdība otrdien atlika Autopārvadājumu likumprojekta izskatīšanu, kas paredz sakārtot jautājumu par taksometru pakalpojumu samaksu no lidostas "Rīga".

Tieslietu ministrs Jānis Bordāns (JKP) atzina, ka Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie likuma grozījumi ir svarīgi un vajadzīgi, tomēr ministrs pauda bažas par iespējām interpretēt likuma normas, respektīvi, likumā nav paredzēts licences anulēšanas mehānisms, dodot iespēju licences anulēt patvaļīgi. Bordāns aicināja likumprojektu sagatavot korektāk.

SM piedāvātie grozījumi paredz, ka turpmāk mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību iespējams izsaukt taksometru ar balto numuru, ir nevis parastas interneta platformas, bet komersanti, kas sniedz taksometra pakalpojumus. Tas nozīmēs, ka uz mobilajām aplikācijām attieksies reģistrēšanas nosacījumi, un platformai būs jāpakļaujas noteiktām prasībām un kontrolēm.

Tāpat paredzēti stingrāki nosacījumi taksometru pakalpojumu sniegšanai starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos - lidostās, autoostās, dzelzceļa stacijās un ostās. Šajos objektos taksometru pakalpojumu sniegšanai ierobežotu piekļuvi noteiks pašvaldība. Savukārt republikas nozīmes pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions izsniegs licences kartīti ar speciālu atzīmi taksometru pārvadājumiem, kas vienlaikus dos tiesības sniegt taksometra pakalpojumus republikas pilsētas vai plānošanas reģiona teritorijā, kurā izsniegta speciālā atļauja jeb licence.

Likuma grozījumos paredzēts noteikt, lai sniegtu taksometra pakalpojumus pārvadātājam jāatbilst noteiktām prasībām, piemēram, jānodrošina pakalpojuma piedāvājumu visā objekta darba (diennakts) laikā, personu ar invaliditāti apkalpošanu, papildus arī taksometrus ar piecām līdz astoņām pasažieru sēdvietām.

Paredzēts, ka pārvadātājs noteiks vienu tarifu (nolīgšanai, kilometram, minūtei) taksometra pārvadājumam no objekta visiem tā rīcībā esošajiem taksometriem. Savukārt pasažieris, norēķinoties par pakalpojumu, ar priekšapmaksu iegādāsies fiksētā tirdzniecības vietā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) reģistrētu dokumentu - šī dokumenta QR kods vai identifikators tiks reģistrēts skaitītājā.

Tāpat likuma grozījumos plānots iestrādāt atlaides slieksni 50% apmērā, kas būs jāietver pārvadājumu tarifos līdz ar to tiks ierobežotas pārvadātāju iespējas piemērot atlaidi pēc brauciena, mākslīgi samazinot faktiskos ieņēmumus. Kontrolējošās institūcijas, kā regulāru praksi taksometru jomā, fiksējušas atlaižu piešķiršanu līdz 90% apmērā, kaut gan realitātē klientam atlaide nav piemērota vispār.

Lai preventīvi nodrošinātu, ka pasažieru pārvadājumos ar taksometriem un vieglajiem automobiļiem tiek ievērota normatīvos noteiktā kārtība attiecībā uz braukšanas maksas noteikšanu un līdz ar to patērētāju tiesību aizsardzību, grozījumos paredzēts noteikt, ka pasažierim ir tiesības pārtraukt braucienu un atteikties maksāt par pasažieru komercpārvadājumu pakalpojumu, ja nav ieslēgts skaitītājs vai tīmekļvietne nedarbojas tiešsaistes režīmā.

Savukārt tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumus autopārvadājumu jomā Latvijā varēs sniegt, ja tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzējs būs reģistrētas Autotransporta direkcijā. Ja reģistrācija tiks anulēta, tiks apturēta arī lietotnes darbība.

Likumā plānots arī paredzēt tiesības pašvaldības kontroles institūcijām apturēt transportlīdzekli autopārvadājumu kontroles veikšanai.

Vienlaikus likumprojektā paredzēts precizēt prasības transportlīdzekļa aprīkojumam, nosakot, ka uz autotransporta līdzekļa virsbūves jābūt norādītai pārvadātāja noteiktajiem tarifiem. Savukārt autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa būs jābūt izvietotam cenrādim, kurā norādīti tarifi ar iekļautām atlaidēm vai palielinājumiem ar saprotamu atšifrējumu, kādam braucienam tas tiek piemērots, piemēram, braucienam no lidostas, dienas vai nakts tarifs, daudzbērnu ģimenei, personām ar invaliditāti, un papildmaksa, ja tāda tiek piemērota.

Izmaiņas Autopārvadājumu likumā paredzēts pieņemt līdz šā gada 1.maijam.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu