Kļūšana par bankas klientu, pieteikums aizdevumam, dokumentu verifikācija, palīdzība biznesam un citi pakalpojumi – šie ir visi pakalpojumi, ko visbiežāk izmanto klienti. Un tieši šiem pakalpojumiem ir jābūt ērti pieejamiem bankas e-vidē.
Tāpat pakalpojumiem ir jābūt veidotiem tā, lai labāk izprastu klientu vajadzības. Arī šajā – krīzes situācijā bankai ir jābūt izprotošai un jāpalīdz klientiem pārvarēt krīzi, piedāvājot dažādus rīkus. Tas, savukārt, var ļaut palielināt klientu uzticību pret banku. Ja banka nāk pretī ar individuāliem risinājumiem un piedāvājumiem, kas balstīti uz klientu paradumiem, tad ir lielāka iespēja, ka klients pie šīs bankas atgriezīsies un ieteiks to arī citiem.
Bankas “Citadele” E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš saka, esošie klienti ir lielākie bankas pakalpojumu vēstneši. Ja izmantotie bankas pakalpojumi ir ērti un mūsdienīgi, klients dalās pozitīvajā pieredzē ar citiem. Novērojot tendenci, ka liela daļa jauno klientu nāk pie mums pēc jau esoša ieteikuma, izveidojām bonusa jeb pateicības sistēmu “Atved savējo”, kas pasaka paldies gan esošajam klientam par lojalitāti, gan jaunajam dod iepazīšanās dāvanu.” Ieguvums ir ne tikai iespēja izmantot visus bankas “Citadele” digitālos pakalpojumus – lietotni, bezkontakta maksājumu risinājumus, bet gadu “X smart” maksājumu karti bez maksas var izmantot gan esošais, gan jaunais klients.
Ja karti izmanto algas saņemšanai un ikdienas maksājumiem, tad “Citadele” jūlija mēnesī katru jauno klientu atalgos ar X REWARDS lojalitātes punktiem 50 eiro apmērā. Katram klientam ir savs unikālais kods, ar kuru viņš var piesaistīt neierobežotu skaitu “savējo”,” stāsta Bērziņš.
Droša pieredze – labākā pieredze
Bankas aktīvi strādā pie tā, lai cilvēks, kurš atver jaunu kontu, varētu attālināti aizpildīt visus nepieciešamos dokumentus. Bankām ir jārūpējas, lai klienti nesaskartos ar krāpšanas riskiem, tajā pašā laikā neapgrūtinot lietotājus ar dažādiem drošības rīkiem.
Klienti un mazo biznesu īpašnieki var sagaidīt, ka bankas radīs daudz nozīmīgākus drošības rīkus, kā piemēram, transakciju monitoringu, uzvedības un fiziskās biometrijas rīkus. Tas bankai ļaus labāk nodrošināt, lai klientam nav jāuztraucas par iespējamām problēmām drošības jomā.
Jau pašlaik daudzas bankas piedāvā iespēju, savu identitāti apliecināt vien ar fotogrāfiju – vai nu ar nofotografētu pasi vai identifikācijas karti, un ar klienta selfiju. Iespējams, ka nākotnē bankas spēs
identificēt klientu pēc tā, cik ilgā laikā klients ir aizpildījis konkrēto informāciju kādam pakalpojumam, tas ir, piekopjot uzvedības biometrijas metodi.
Savukārt, runājot par bankas “Citadele” lietotni, Bērziņš norāda, ka mobilā lietotne ir ne vien droša, bet arī veido pozitīvu lietošanas pieredzi un atvieglo ikdienas finanšu pakalpojumu izmantošanu. Autorizēšanās lietotnē notiek ar biometriskajiem datiem, un pārskaitījumu ir iespējams apstiprināt arī ar pirksta nospiedumu.
“Ņemot vērā, ka “Citadele” autorizācijas un maksājumu apstiprināšanas risinājums - “MobileSCAN” ir iekļauts bankas mobilajā lietotnē, autorizācijai nav nepieciešama atsevišķa lietotne. Šobrīd “MobileSCAN” ierindojas drošāko un modernāko risinājumu vidū,” uzsver Bērziņš.