Kredīta pieteikuma izvērtēšana atkarībā no bankas un konkrētā gadījuma var ilgt no pāris minūtēm, kā tas ir “Citadelē”, līdz vairākām dienām. Procesu paātrina tas, ka iegādājamajam īpašumam bankas eksperti jau ir veikuši novērtējumu, kā tas ir lielākajai daļai jauno projektu. Kopumā mājokļa iegādes process var notikt arī ļoti veikli, un kredīta līgumu un citus dokumentus var nokārtot attālināti pat viena mēneša laikā.
Banka “Citadele” norāda, ka aptuveni 70 % no “Citadeles” hipotekārajiem kredītiem ir izsniegti ģimenēm ar bērniem, un vairāk nekā puse no tiem ir ar finanšu institūcijas ALTUM galvojumu. Banka hipotekāros kredītus ģimenēm ar bērniem ar ALTUM galvojumu izsniedz jau kopš 2015. gada, un šajā laikā programmas ietvaros pie saviem mājokļiem tikušas vairāk nekā 1400 ģimenes, saņemot aizdevumu 64,5 miljonu eiro apmērā.
Piemēram, Madara, kura ikdienā nodarbojas ar Eiropas Savienības fondu projektiem, dzīvo Ogrē un savu mājokli iegādājās ar “Citadeles” hipotekārā kredīta finansējumu un ALTUM jauno speciālistu garantiju.
“Bija skaidrs, ka mājokļa iegādei būs nepieciešami iekrājumi, bet, kamēr tie tapa, daļa ienākumu joprojām bija jānovirza īrei. Ar ALTUM palīdzību iespējams krietni saīsināt laiku, kas nepieciešams iekrājumu veidošanai, un nopelnīto jau tagad varu ieguldīt savā īpašumā,” stāsta Madara.
Pirmie nopietnie mājokļa meklējumi Madarai sākās jau gada sākumā. Lielāko daļu laika aizņēma pareizās mājvietas izvēle. Tomēr pavasarī, kad tika atrasts piemērotais variants gan Madarai, gan bankai, kredīta saņemšana process notika raiti, neskatoties uz tajā laikā jau valdošo satraukuma vilni saistībā ar Covid-19 izplatību.
“Vērtējām gan savas vēlmes un vajadzības, gan konsultējāmies ar banku par finansējuma iespējām katram noskatītajam objektam, lai atbilstu arī ALTUM garantijas saņemšanai. Starp mums un banku bija tāds kā komandas darbs – sazinājāmies, konsultējāmies un domājām, kā labāk visām pusēm. Tā kopīgi nonācām pie atjaunota dzīvokļa ar skatu uz Daugavu.
Madara par ALTUM garantiju jaunajiem speciālistiem dzirdēja no reklāmām un mājas lapā iepazinās ar nosacījumiem.
“Tālāk jau bankas speciāliste izskaidroja soļus garantijas saņemšanai. Ja kaut kas nebija saprotams, saņemot informāciju e-pastā, sazvanījāmies un izrunājām. Tas bija viens no būtiskākajiem kritērijiem, kāpēc kredītu ņēmu “Citadelē”, – ieinteresēta un individuāla pieeja, kā arī patiesa speciālista vēlme palīdzēt sasniegt manu mērķi,” skaidro Madara.
“Jau pāris gadus esmu Citadeles kliente, un bija prieks redzēt, ka arī tāds pakalpojums kā hipotekārais kredīts ir kļuvis pilnībā digitāls. Tas ir pavisam citādāk, nekā kārtot visu klātienē – meklēt sev tuvāko filiāli, pieteikt klātienes vizītes, lai saņemtu konsultācijas un kārtotu visus dokumentus. Tā vietā darīju visu, kad pašai ērti un parocīgi – bija iespēja sev piemērotākajā laikā izskatīt dokumentus un uzlikt e-parakstu,” pieredzē dalās Madara.