Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš atstās amatu

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Jānis Lapiņš FOTO: Zane Bitere / LETA

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Jānis Lapiņš atstās amatu personīgu iemeslu dēļ, informēja Liepājas SEZ pārstāvji.

Liepājas SEZ valde pirmdien izskatīja un pieņēma Lapiņa iesniegumu par darba attiecību pārtraukšanu personīgu iemeslu dēļ. Liepājas SEZ valde par pārvaldnieka pienākumu izpildītāju iecēla pārvaldnieka vietnieku attīstības jautājumos Uldi Hmieļevski. Lai ievērotu labas pārvaldības principus, Liepājas SEZ valde nolēma pārvaldnieku izvēlēties konkursa kārtībā.

Liepājas SEZ pārstāvji norāda, ka Lapiņš pārvaldi vadīja kopš 2016. gada un šajā laikā bija jāpārvar dažādi izaicinājumi, piemēram, pilsētas ekonomiskai attīstībai pēc atkārtota lielākā uzņēmuma "KVV Liepājas metalurgs" maksātnespējas bija nepieciešama jauna stratēģija, kas veicinātu ekonomisko aktivitāti, mainoties tranzītbiznesa un ģeopolitikas virzieniem bija pārdomāti jāpiesaista investīcijas attīstības projektiem, kas ļautu nodrošināt Liepājas SEZ kapitālsabiedrību stabilu darbību.

Būtisks izaicinājums kopš 2020. gada bija Covid-19 pandēmijas ietekmes mazināšana uz Liepājas SEZ un Liepājas ostas darbību. Kā ļoti nozīmīgs Liepājas SEZ pārvaldes īstenots attīstības projekts izcelts arī bijušās rūpnīcas "Liepājas metalurgs" teritorijas konsolidācija, nolūkā atgriezt šo teritoriju ekonomiskā apritē.

Kā uzsver Liepājas SEZ pārstāvji, kopumā no 2016. līdz 2021. gadam īstenoti nozīmīgi infrastruktūras projekti - padziļināts kuģu ceļš līdz 14,5 metriem, izbūvēti sauszemes auto un dzelzceļa pievadceļi, uzlabota navigācijas drošība Karostas kanālā, uzlabota zvejniekiem nepieciešamā infrastruktūra un jaunā kvalitātē izbūvēta Jahtu osta. Pateicoties īstenotajiem infrastruktūras attīstības projektiem, ostas uzņēmēji varēja plānot savus attīstības plānus un ieguldījumus, kas rezultējās kravu apgrozījuma pieaugumā, nodrošinot jaunas kravas un jaunus kravu loģistikas virzienus. Piemēram, 2020.gadā īstenotais auto pievedceļa attīstības projekts, kopā ar ostas uzņēmēju veiktajām investīcijām, nodrošina stabilu "Stena Line" prāmja līnijas darbību un "ro-ro" kravu plūsmu ar pieaugošu apgrozījumu.

Uz augšu
Back