"Rail Baltica" būvniecība: autoostas teritorijā sāks nojumes nojaukšanu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Sintija Zandersone/LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvdarbos Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā šonedēļ tiks sākta autoostas nojumes nojaukšana.

Februārī tiks sākta dzelzceļa uzbēruma norakšana, otrdien būvlaukuma atklāšanā sacīja būvnieka "BeReRix" iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Posmā no Prāgas ielas līdz Daugavai dzelzceļa uzbērums pilnībā tiks norakts līdz 2026.gadam, kad dzelzceļa sliedes atradīsies uz estakādes, bet zem tās atradīsies paplašinātā autoostas teritorija un publiskā telpa.

"Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" Projektu ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems sacīja, ka, īstenojot "Rail Baltica" projektu, Rīgā tiks savienotas divas pilsētas daļas - Vecrīga un Maskavas forštate. Turklāt Rīgas Starptautiskās autoostas teritorija tiks modernizēta un pilsētā uzlabosies pieejamība sabiedriskajam transportam.

Tāpat uzlabosies gājēju un velosipēdistu satiksmes savienojamība posmā no jaunā tilta pār Daugavu līdz Centrālajai dzelzceļa stacijai, teica Jaunzems.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris uzsvēra, ka zem estakādes tiks radīta plaša publiskā ārtelpa vairāku tūkstošu kvadrātmetru platībā. Vingris piebilda, ka pēc autoostas nākamais "Rail Baltica" būvdarbu posms Rīgas centrā būs jaunā tilta būvniecība pār Daugavu.

Savukārt AS "Rīgas starptautiskā autoosta" valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule pastāstīja, ka, sākoties būvdarbiem autoostas teritorijā, tiek pārkārtota autobusu apkalpošanas kārtība, tomēr neērtības būšot minimālas.

Iekāpšana autobusos tiks organizēta no platformas gar pilsētas kanālu, savukārt izkāpšana - uz Maskavas ielas autoostas tuvumā.

Būvniecības darbu laikā Rīgas Starptautiskā autoosta nodrošinās nepārtrauktu darbību, piebilda Gromule.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu