VI reģistrēto skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēju skaits pērn dubultojies divas reizes (2)

Vita Daukste-Goba
, Ziņu redaktore
CopyLinkedIn Draugiem X
manikīrs
manikīrs Foto: depositphotos.com

2021. gadā saimnieciskās darbībās veicēju skaits skaistumkopšanas pakalpojumu nozarē pieauga divas reizes, portālam TVNET pastāstīja Veselības inspekcijas (VI) pārstāve Elīna Ermansone.

Kā liecina VI dati, pērn reģistrētas 6088 jaunas skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanas adreses, bet no 2016. gada līdz 2020. gadam tās bija tikai 5125 adreses.

"Pakalpojuma sniedzēju skaita pieaugums 2021. gadā skaidrojams ar atbalsta pasākumiem un dīkstāves pabalsta piešķiršanu skaistumkopšanas nozarē strādājošajiem, kuru darbība tika apturēta sakarā ar Covid-19 epidemioloģisko situāciju," skaidroja Ermansone. Viņa atgādina, ka pakalpojuma sniedzējs dīkstāves pabalstu no Valsts ieņēmumu dienesta varēja saņemt, ja bija reģistrējušies VI Skaistumkopšanas un tetovējumu pakalpojumu sniedzēju reģistrā.

"Skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēju pienākums bija paziņojot par savu darbību jau no 2016. gada, bet daudzi šo pakalpojumu sniedzēji to ignorēja, neraugoties uz plaši pieejamo informāciju gan klātienes pārbaudēs, gan plašsaziņas telpā un sniedzot konsultācijas jaunajiem pakalpojumu sniedzējiem," tā VI pārstāve.

Kopumā, kā pastāstīja Ermansone, VI no 2016.gada līdz 2021.gadam ir saņemti 13154 iesniegumi, paziņojot par skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanu. No tiem 10721 iesniegumi bija no fiziskām personām, bet 2473 no juridiskām personām, tai skaitā arī atkātoti iesniegumi par darbības uzsākšanu jaunā adresē, sniegto pakalpojumu veidiem, darbības izbeigšanu un citām izmaiņām.

"Šobrīd Veselības Inspekcijā ir reģistrētas 12014 aktīvas skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanas vietas adrese, tai skaitā arī mobilo pakalpojuma sniedzēji," informēja Ermansone.

Vaicāta par to, cik daudzi skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēji pērn pārbaudīti, viņa atklāja, ka VI pērn pēdējo trīs gadu laikā ir veikusi 2136 kontroles, apsekojot skaistumkopšanas salonus - frizētavas, nagu kopšanas pakalpojumu sniedzējus, skaistumkopšanas salonus, kosmētiskos kabinetus, tetovēšanas, mikropigmentācijas un pīrsinga pakalpojumu sniedzējus. 2019. gadā VI veica 714 pārbaudes, 2020. gadā - 731, bet 2021. gadā - 691.

VI arī secina, ka, veicot uzraudzību un klātienes pārbaudes, pēdējo trīs gadu laikā mazinās skaistumkopšanas salonos konstatētās neatbilstības. 

Taujāta par biežākajiem pārkāpumu iemesliem, VI atklāj, ka tie parasti ir saistīti ar nepilnībām dokumentācijā.  Piemēram, dezinfekcijas un sterilizācijas plāna izstrāde un uzskaites par dezinfekciju veikšana, kas ir salīdzinoši jaunas prasības - tās ieviestas no 2019. gada 1. oktobra.

"Veselības inspekcija saņem arī iedzīvotāju sūdzības par iespējamiem higiēnas prasību pārkāpumiem skaistumkopšanas salonos," norādīja Ermansone. Tās, kā novērojusi VI, pieaugušas pandēmijas sākumā. Cilvēki 2021. gadā īpaši sūdzējušies par Covid-19 drošības prasībām saistītiem pārkāpumiem, kā arī par skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanu, kad tas ārkārtējās situācijas dēļ bija aizliegts. 

"Kopumā pēdējo trīs gadu laikā Veselības inspekcijā ir saņemtas 87 sūdzības par skaistumkopšanas saloniem un aptuveni pusē gadījumu tika konstatēts, ka salonam ir nepieciešams veikt korektīvās darbības konstatēto neatbilstību novēršanai.

Kā pastāstīja VI pārstāve, salīdzinoši bieži VI saņem arī tādas sūdzības, kas ir risināmas klientam ar pakalpojumu sniedzēju vai salonu, piemēram, klientu neapmierina procedūras kvalitāte vai tās iznākums, neatbilstības cenrādī vai salona mājaslapā, nepieklājīga darbinieka attieksme utt. "Veselības inspekcija atgādina, ka tā var veikt darbības tikai epidemioloģiskās drošības likuma ietvaros, proti, vai tiek ievērota higiēnas prasības, piemēram, telpu, aprīkojuma un instrumentu tīrība," atzīmēja Ermansone.

Viņa arī atgādina - ja nekvalitatīva skaistumkopšanas pakalpojuma rezultātā ir nodarīts kaitējums veselībai un par atlīdzību neizdodas vienoties ar pakalpojumu sniedzēju, klients var vērsties tiesā un strīdu risināt civiltiesiskā kārtībā. Tāpat VI aicina saloniem ieviest  atsauksmju grāmatu (papīra vai elektroniskā veidā), kur klients nepieciešamības gadījumā var dalīties pozitīvā vai negatīvā pieredzē par saņemto pakalpojumu. "Tādā veidā salonam savlaicīgi būtu iespējams uzlabot gan pakalpojumu kvalitāti un drošību, gan meistaru kvalifikāciju un servisu," aicina VI pārstāve.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu