Reprezentatīva iedzīvotāju aptauja veikta Baltijā, kopumā aptaujājot 2100 iedzīvotājus, kuri ikdienā izmanto internetu. Aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat.
Visbiežāk aptaujā minētās preces un pakalpojumi, kurus pircēji iegādātos, maksājot pa daļām, ir mēbeles un preces mājokļa iekārtošanai, TV un elektronikas preces, datortehnika. Kā otrā populārākā izvēle ir iespēja veikt apmaksu vairākos maksājumos, iegādājoties būvniecības materiālus un veicot automašīnas remontu. Trešā populārākā izvēle ir lidmašīnas biļešu, dārza aprīkojuma, juvelierizstrādājumu iegāde vairākos maksājumos un medicīnas pakalpojumu apmaksa pa daļām. Retāk pircēji izvēlētos apmaksāt pa daļām skaistumkopšanas pakalpojumus un pasākumu biļetes.
Kāpēc piedāvāt klientiem “pērc tagad, maksā vēlāk” risinājumu?
No iespējas saņemt preci vai pakalpojumu uzreiz, bet veikt maksājumus pa daļām, ieguvēji ir gan pircēji, gan pārdevējs. Ja internetā tirgoto preci uzņēmējs ražo pats, tad ražošana vienmēr tiek uzsākta pēc maksājuma saņemšanas. Tomēr tas atsijā lielu daudzumu klientu, jo, atkarībā no preces vai pakalpojuma, ne vienmēr klients varēs apmaksāt visu pirkumu uzreiz. Piemēram, ja klients pasūta jaunu virtuves mēbeļu komplektu vai veic mājokļa remonta darbus energoefektivitātes uzlabošanai, meistari uzsāks darbu tikai pēc daļējas vai pilnīgas samaksas. Līdz ar to iekavēsies gan pircēja, gan pārdevēja plāni. Lai uzlabotu klientu iepirkšanās pieredzi un atvieglotu darbu uzņēmējiem, tika radīts risinājums “pērc tagad, maksā vēlāk”, ko piedāvā arī Citadeles paspārnē radītais Klix. Tā ir iespēja savā interneta veikalā vai uzņēmuma mājaslapā ieviest pilnībā automatizētu nomaksas izsniegšanas procesu, kas neprasa liekus resursus no uzņēmējiem