/nginx/o/2025/06/13/16919296t1hd58d.jpg)
Latvijas e-komercijas uzņēmums Trodo kļuvis par vienu no reģiona vadošajiem digitālajiem mazumtirgotājiem, specializējoties īpaši izaicinošā tiešsaistes tirdzniecības segmentā––automobiļu rezerves daļās.
Dibināts 2013. gadā, uzņēmums ir nostiprinājis savas pozīcijas Latvijas un Norvēģijas tirgos un turpina paplašināšanos Zviedrijā, Somijā, Lietuvā, Igaunijā un citviet. Ar platformu, kas pielāgota darbībai starptautiskā mērogā, Trodo šobrīd apkalpo klientus vairāk nekā 160 valstīs, piedāvājot interneta veikalu 18 valodās.
Platforma, kas radīta starptautiskai izaugsmei
No pašiem pirmsākumiem Trodo komanda ir darbojusies ar ilgtermiņa skatījumu, veidojot platformu tā, lai to būtu pēc iespējas vieglāk paplašināt. Kamēr daudzi uzņēmumi sākotnēji koncentrējas uz vietējo tirgu, Trodo jau no pirmsākumiem fokusējās uz Ziemeļvalstīm.
“Jau no paša sākuma mēs zinājām, ka Trodo jāatīstās ārpus Latvijas un Baltijas valstīm,” stāsta uzņēmuma tehniskā komanda. “Patiesībā mūsu uzmanības centrā jau no pirmās dienas bija vairāki Eiropas tirgi, ne tikai Latvijas vai Baltijas reģions.”
Interneta veikals ir izstrādāts tā, lai spētu pārvaldīt apjomīgu un daudzveidīgu preču sortimentu, vienlaikus saglabājot elastību un pielāgojamību katra tirgus vajadzībām. Ņemot vērā auto e-komercijas specifiku, kur būtiska ir detaļu savietojamība un precizitāte, Trodo nodrošina vienkāršu, saprotamu un uzticamu lietotāja pieredzi.
Viens no uzņēmuma darbības stūrakmeņiem ir rūpīga pārliecināšanās par auto rezerves daļu savietojamību. Ar miljoniem preču piedāvājuma klāstā ir būtiski nodrošināt, lai katrs klients saņem tieši savam auto atbilstošu daļu. Vajadzības gadījumā uzņēmums personīgi sazinās ar pircējiem, lai pārliecinātos par atbilstību, tādējādi novēršot kļūdas un klientu vilšanos.
“Dārgu automobiļu rezerves daļu iegāde internetā daudziem potenciālajiem klientiem var šķist riskanta,” piebilst tehniskā komanda. “Mēs, iespējams, esam viens no retajiem uzņēmumiem, kas savietojamības pārbaudes veic ar reāliem speciālistiem. Mūsu komanda paļaujas uz tehnisko informāciju par produktiem un pašizstrādātiem rīkiem, kas palīdz nodrošināt precizitāti.”
Elastīga tehnoloģija, kas aug kopā ar uzņēmumu
Trodo sistēmas balstās uz pārbaudītām tehnoloģijām, kas nodrošina pielāgojamību un samazina riskus. Sākotnēji izmantotā sistēma laika gaitā tika pārveidota par modulāru arhitektūru, kur katrs elements atbild par konkrētu funkciju.
/nginx/o/2025/06/13/16919299t1hb7d6.jpg)
“Tas mums ir devis lielāku elastību un spēju attīstīt atsevišķas sistēmas komponentes bez riska pārējai sistēmai un bez dīkstāvēm,” skaidro tehniskā komanda.
Šī pieeja ļāvusi Trodo veiksmīgi paplašināties arī citās valstīs, kur atšķiras maksājumu sistēmas, nodokļu regulējumi un piegādes risinājumi. Taču panākumi starptautiskajos tirgos prasījuši arī spēju pielāgoties un ieguldīt lokalizācijā.
“Slikta lokalizācija raisa pircējos šaubas,” komentē Trodo komanda. “Mums bija negatīva pieredze uzsākot darbu jaunos tirgos, jo lietotāja saskarne nebija pietiekami lokalizēta. Tirgus izpēte un problēmu identificēšana bija liels izaicinājums, taču problēmu novēršana atmaksājās un mēs piedzīvojām būtiskus uzlabojumus.”
Rūpīgi pārdomāts lietotāja pieredzes dizains apvienojumā ar pielāgojamu tehnoloģisko bāzi ļāvis uzņēmumam attīstīties ar pārliecību. To apliecina arī nesen iegūtais apbalvojums “Baltijas E-komercijas zvaigzne 2025”, kur Trodo tika atzīts par uzvarētāju “Eksporta” kategorijā, izceļot veiksmīgu starptautisko izaugsmi un paplašināšanos Eiropas tirgos.
Skats nākotnē
Trodo turpina ieguldīt automatizācijā un jaunajās tehnoloģijās, īpaši mākslīgajā intelektā, lai uzlabotu efektivitāti, samazinātu rutīnas darbu apjomu un pilnveidotu iekšējos procesus. Tas ļaus komandām vairāk koncentrēties uz klientu apkalpošanas kvalitāti un jaunu rīku attīstību.
Trodo gatavojas nākamajam izaugsmes posmam. Jauni tirgi, plašāks produktu klāsts un vēl pārdomātāka lietotāja pieredze ir daļa no uzņēmuma attīstības plāna, apliecinot, ka Latvijas e-komercijas uzņēmumi var pārliecinoši ieņemt vadošās pozīcijas arī globālajā tirgū.