Nebūs, kam lidot, jeb Krievijā radušās problēmas jauno pilotu apmācībā (5)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: dpa/scanpix

Pēc sankciju ieviešanas cietusi pilotu apmācība Krievijā. Aptuveni puse no Krievijas pilotu apmācības iestādēs esošajām lidmašīnām pašlaik nav lietojamas, tādēļ civilās aviācijas piloti “apmācības pabeidz ar ievērojamu aizkavēšanos”. Ja jau tuvākajā laikā situācija nemainīsies, tad “Krievijā nebūs pilotu, kam lidot ar lielo aviokompāniju lidmašīnām”.

Tā paziņojis Krievijas federālās gaisa transporta aģentūras “Rosaviacija” ekspluatācijas pārvaldes vadītājs Vladimirs Izraiļevs. Pēc viņa vārdiem, deviņās “Rosaviacija” apmācības iestādēs jaunie piloti izmanto ārvalstu lidaparātus – “Cessna 172”, “Diamond 40/42”, L-410, vieglos helikopterus “Bell” un “Eurocopter”.

Tomēr pašlaik puse no šiem lidaparātiem ir dīkstāvē, jo saskārušies ar neizlabojamām problēmām, kas saistītas ar rezerves daļu trūkumu, jo Krievijā netiek ievesti dzinēji un to daļas ārvalstīs ražotajām lidmašīnām.

Pašlaik nav zināms, kādi varētu būt problēmas risinājumi, tādējādi ievērojami cieš jauno pilotu apmācības. Izraiļevs paziņojis, ka “Rosaviacija” ierosinājusi Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrijai izstrādāt pašiem savas mācību lidmašīnas, kuras būtu līdzvērtīgas Rietumos ražotajām.

Apvienotās aviobūves korporācijas (OAK) vadītājs Andrejs Boginskis paziņojis par gatavību radīt šāda veida lidmašīnas. “Atlicis tikai atrast resursus šādas mašīnas radīšanai. Tāpat jāatceras, ka “Rosaviacija” nepietiekamā finansējuma dēļ sen nav saņēmusi jaunu tehniku,” teica Boginskis.

OAK rīcībā jau pašlaik ir pirms vairākiem gadiem izstrādātais lidaparāts “Jak-118”, kas ir modificēta 1970. gados izstrādātā lidaparāta “Jak-18K” versija. Tomēr šī lidmašīna tā arī nenonāca līdz sērijveida ražošanai, bet izstrādes laikā kļuva zināms, ka modificētais padomju laika lidaparāts iegūs modernus vācu dzinējus.

Līdz sankciju ieviešanai īstenot sērijveida mācību lidaparātu ražošanu nebija nepieciešamības, taču tagad bez pašu rīcībā esošajiem mācību lidaparātiem būs ārkārtīgi grūti sagatavot pilotus, kuri veiks lidojumus Krievijas lidsabiedrībās.

“”Jak-118” var atbilst “Rosaviacija” prasībām, tomēr šādu lidmašīnu sērijveida ražošana ir iespējama tikai tad, ja mums ir pašiem savi dzinēji. Ir projekti, taču tos īstenot pašlaik Krievijā nav iespējams,” pauda “Aviaport” direktors Oļegs Panteļejevs.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu