Kā pārspēt mākslīgo intelektu?

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu pasaule strauji mainās, viss nemitīgi attīstās. Daudziem arī mākslīgais intelekts jau ir daļa no ikdienas dzīves. Līdz ar to daudziem ir radies neatbildēts jautājums – vai mākslīgais intelekts ar laiku aizstās cilvēcīgās prasmes?

Neskatoties uz to, ka mākslīgo intelektu tomēr pārvalda cilvēks, darba vidē to izmanto aizvien vairāk un tā lietošana ir kļuvusi par ikdienišķu parādību daudzās jomās. Mākslīgo intelektu savā ziņā var salīdzināt ar datoru parādīšanos mūsu dzīvē, bez kā šodien ikdienas darbs būtu grūti iedomājams.

Lai veiksmīgi adaptētu jaunas lietas ar maksimālu labumu uzņēmumam, mums ir jābūt kompetentiem un spējīgiem izmantot visas jau zināmās un mums piedāvātās īpašās praktiskās zināšanas un izmantošanas tehnoloģijas jeb know-how par šo jauno rīku, lai tādā veidā uzlabotu darba sniegumu un paaugstinātu savu konkurētspēju darba tirgū. Bet kuram gan vairāk ir vajadzīgs dators un mākslīgais intelekts darbam: HR menedžerim, mārketinga daļas vadītājam vai varbūt kādam citam?

Darba tirgū aizvien vairāk parādās nepieciešamība pēc prasmīgiem, zinošiem darbiniekiem, kuri ļoti labi prot strādāt ar jaunām tehnoloģijām un pārzina šīs nozares tendences. Bet ko darīt ar tiem, kas to neprot un nezina, – tiešām atlaist no darba?

Trīs ieteikumi no manis, Mārītes Konstantinovas, First Baltic Hubbard college of Administration direktores:

1. Ja jūs esat vadītājs, kurš ir savas jomas profesionālis, neuzskatiet ka visiem jūsu darbiniekiem ir tādas pašas zināšanas un prasmes kā jums. Lai uzlabotu darba sniegumu un personāla apmācību, uzrakstiet darbiniekiem precīzas, konkrētas instrukcijas par visiem svarīgiem procesiem.

2. Ja jūs pats neesat šīs jomas speciālists, uzaiciniet konkrētas jomas profesionāli un detalizēti izjautājiet viņu, lai uz saņemtās informācijas pamata varētu izveidot šīs instrukcijas.

3. Ja jūsu uzņēmumā nav tāda speciālista – jūsu, kā vadītāja, atbildība ir atrast tādu profesionāli ārpus uzņēmuma un vienotos par instrukcijas izveidošanu jūsu biznesa vajadzībām.

Piebildīšu, ka šobrīd ir ļoti daudz pieejamas informācijas youtube un citās vietnēs, bet pirms izmantojiet šo informāciju darbā, noteikti pārbaudiet vai tā ir patiesa.

Lai jūs būtu kompetenti savā darbības jomā un veiksmīgi savā biznesā, nepieciešams nemitīgi izglītoties un pilnveidot savas zināšanas, tajā skaitā arī personālvadības jomā.

Pēc savas pieredzes varu pateikt, ka lai ikviens uzņēmums varētu veiksmīgi strādāt un attīstīties, uzņēmuma vadītāja galvenie uzdevumi ir pareizi noorganizēt apmācību procesu visiem darbiniekiem un nodrošināt šo iegūto zināšanu pielietošanu darba izpildē.

Kā to organizēt efektīvi, ar minimāliem izdevumiem, un lai tas nestu labus rezultātus biznesā, jūs uzzināsiet 13. WISE Baltijas tiešsaistes konferencē "PROPERSONĀLS", kur es būšu viena no pieciem spīkeriem.

14.-15. martā es dalīšos informācijā, kas jūsu biznesu izvedīs jaunā līmenī!

Foto: Publicitātes foto

Pievienojieties, lai gūtu jaunu impulsu attīstībai un pelnītu vairāk ar personāla palīdzību.

Uzzināt vairāk un rezervēt dalību!

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu