RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

LGS jaunais gaisa satiksmes vadības tornis varētu izmaksāt € 18 miljonus

LETA
VAS "Latvijas Gaisa satiksme" valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš | Foto: Ieva Lūka/LETA

AS «Latvijas gaisa satiksme» (LGS) jaunā gaisa satiksmes vadības torņa projekta izmaksas varētu būt aptuveni 18 miljoni eiro, ceturtdien žurnālistiem sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

(papildināta visa ziņa.)

Viņš uzsvēra, ka nepieciešama esošās infrastruktūras tehniskā un tehnoloģiskā attīstība, ņemot vērā gan starptautiskas lidostas «Rīga», gan reģionālo lidostu attīstību. Rīgas lidostā tostarp pagarināts skrejceļš, vairākas reizes palielināts lidlauka mākslīgā seguma laukums, pieaudzis arī manevrēšanas ceļu skaits un manevrēšanas zonas.

Pašreizējais gaisa satiksmes vadības tornis tika izveidots 1973.gadā. Lai gan tas ir aprīkots ar modernāko tehniku, kas nodrošina lidojumu drošību, pašlaik tā augstums (27 metri) vairs nav pietiekams. Lidostai attīstoties, ir izveidojušās «aklās zonas» un nepieciešama jauna torņa būvniecība. Konstruktīvā stāvokļa un novietojuma dēļ pašreizējo torni pārbūvēt nav iespējams.

Lai nodrošinātu pietiekamu vizuālo kontroli pār lidlauku, tostarp ņemot vērā tā potenciālo attīstību, jaunā torņa vēlamais augstums būtu aptuveni 50-60 metru. Projektu plānots finansēt no LGS līdzekļiem, kredīta, kā arī, iespējams, Eiropas Savienības fondu līdzekļiem. Patlaban notiek izpēte un sagatavošanās darbi pieteikumam Eiropas līdzfinansējuma saņemšanai, taču arī gadījumā, ja tas nebūs iespējams, projektu varēs realizēt.

Pēc Tauriņa teiktā, jaunajā tornī tiks izvietotas modernākās tehnoloģijas, kādas pasaulē pieejamas, piemēram, nodrošinot attālinātu lidmašīnu vadību. Tālvadības dispečeru centrs ļaus ieviest tālvadības pakalpojumu Latvijā attiecībā uz reģionālajām lidostām, lai tur nebūtu jābūvē torņi.

Projektēšanu un būvniecību iecerēts sākt 2018.gadā, to pabeigt kopā ar visa nepieciešamā tehnoloģiskā aprīkojuma ieviešanu plānots 2022.gadā, kam sekos pārejas periods 2023.gadā, pakāpeniski darbību pārnesot uz jauno torni, kas atradīsies blakus pašreizējam tornim.

Tauriņš norādīja, ka būvniecības darbiem varētu kvalificēties vietējās kompānijas, taču tehnoloģiskā aprīkojuma piegādi, visticamāk, nodrošinās ārvalstu komersanti.

LGS vadītājs piebilda, ka jaunais gaisa satiksmes vadības tornis varētu būt līdzīgs 2002.gada būvētajam 35 metru augstajam Fārboro tornim, 2005.gadā celtajam 57 metru augstajam tornim Edinburgā un 2013.gadā būvētajam 55 metru augstajam tornim Gruzijas pilsētā Kutaisi.

Pašreizējo LGS gaisa satiksmes vadības torni plānots saglabāt - atbilstoši Eiropas Savienības prasībām nepieciešams arī rezerves tornis.

Atbalstu attiecīgajam LGS projektam pauda arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Dins Merirands.

Ministrs atzīmēja lidostas «Rīga» nepārtraukto un spējo attīstību, kā arī aviācijas nozīmi Latvijas tautsaimniecībā.

Pēc viņa teiktā, lai sasniegto ambīcijas par apkalpotiem 10 miljoniem pasažieru lidostā «Rīga» ik gadu, jāattīsta infrastruktūra.

Savukārt lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja Ilona Līce informēja ka plānota platība tornim 15 800 kvadrātmetru un attiecīgajās telpās varētu tikt izvietota arī daļa no lidlauka vadības dispečeriem.

LGS ir 100% valsts uzņēmums, tā pienākums ir nodrošināt gaisa telpas lietotājus ar aeronavigācijas pakalpojumiem

Drošība Ceļi Dāvids Uldis Augulis Lidosta Rīga Rīga
0 Komentāri