PTAC 11 mēnešos ir saņēmis par 43,7% vairāk sūdzību nekā pirms gada

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad 11 mēnešos ir saņēmis 3261 sūdzību, kas ir par 43,7% vairāk nekā attiecīgajā laikā gadu iepriekš, pavēstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Evija Lene.

Visvairāk - 1854 - pretenzijas 2017.gada 11 mēnešos saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, tostarp cilvēki visvairāk ir bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem (946 sūdzības), par distances līgumiem (470 sūdzību), īres un komunālajiem pakalpojumiem (110 sūdzību), elektronisko sakaru pakalpojumiem (77 sūdzības), tūrisma pakalpojumiem (38 sūdzības), automašīnu remonta pakalpojumiem (28 sūdzības), ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietās sniegtiem pakalpojumiem (17 sūdzības), būvniecības pakalpojumiem (15 sūdzības), kā arī ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumiem (četras sūdzības). Tāpat saņemtas 149 citas sūdzības.

Savukārt par līguma nosacījumiem neatbilstošām precēm saņemtas kopumā 687 sūdzības, tostarp cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar nekvalitatīviem apaviem (176 sūdzības), nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem (146 sūdzības), nekvalitatīvām elektroprecēm (103 sūdzības), nekvalitatīviem tekstilizstrādājumiem (24 sūdzības), nekvalitatīvām mēbelēm (23 sūdzības), kā arī nekvalitatīvām automašīnām (14 sūdzības). Par nekvalitatīviem dzīvokļiem un mājām saņemtas divas sūdzības. Tāpat saņemtas 199 sūdzības par citām precēm.

PTAC šogad 11 mēnešos ir saņēmis arī 288 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 126 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu, piecas sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, trīs - par nepilnīgi, nepatiesi sniegtu informāciju un tikpat - par nepareizi noteiktu samaksu par pirkuma svaru vai mēru, kā arī 344 citas pretenzijas.

Vienlaikus Lene atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

Pēc viņas teiktā, 1823 no šogad 11 mēnešos saņemtajām sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 743 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, 242 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, 77 sūdzības atteiktas, jo iesniegums nebija noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī iesniedzējs neatbilda patērētāja definīcijai, bet 22 sūdzības atsauktas. Viena sūdzība bija nepamatota, bet 353 sūdzības vēl ir izskatīšanas stadijā.

Līgumu apmērs, par kuriem šogad 11 mēnešos izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 235 631 eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 384 756 eiro.

Kopumā PTAC šogad 11 mēnešos ir sniedzis 35 898 konsultāciju par patērētāju tiesībām.

Pēc PTAC datiem, 2016.gada 11 mēnešos PTAC saņēma 2269 sūdzību.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu