Mazumtirdzniecības apgrozījumam krītot, vērojamas jaunas tendences patērētāju iepirkšanās paradumos un tirdzniecības centru piedāvājumā, liecina biznesa portāla "Nozare.lv" veiktā tirgotāju aptauja.
Latvijā populārāki kļūst lēto cenu veikali (4)
Pircēju paradumi visa gada garumā apstiprina 2008.gadā aizsākušos tendenci - rūpīgāk izvērtēt pirkuma lietderību, ierobežot impulsa pirkumus un dot priekšroku precēm ar atlaidi, stāsta tirdzniecības centra "Spice Home" direktore Iveta Lāce.
"Cilvēki labprāt izmanto veikalu atlaižu piedāvājumus, iegādājoties gan praktiskas un saimniecībā noderīgas lietas, gan luksusa preces, kā, piemēram, pulksteņus, juvelierizstrādājumus, elektrotehniku par zemākām cenām," norāda Lāce.
Arī "Linstow Center Management" iznomāšanas un attīstības direktors Mārcis Budļevskis apstiprina, ka patlaban tendence ir "nemētāties ar naudu", izvēlēties rūpīgi un tērēt mazāk. "Reizēm tas nozīmē pirkt lētākas mantas, reizēm - pirkt mazāk."
"Tomēr ir arī lēti piedāvājumi, kas nav pieprasīti, jo mazturīgais pircējs ir īslaicīgi zaudēts, bet turīgākais vēl nav spējis vai gribējis pārslēgties uz lētāku piedāvājumu," atzīmē Budļevskis.
Šo tendenci izmanto arī tirdzniecības centri, kas dārgo zīmolu vietā patērētājiem arvien vairāk piedāvā lēto cenu veikalus. Pēdējā laikā atvērti vairāki šāda veida veikali, kas piedāvā preces par zemu cenu, piemēram, "Ladi" tirdzniecības centrā "Dole", "Tiger" tirdzniecības centrā "Alfa" un "cenuklubs.lv" "Alfā" un "Spicē".