Ceļu un tiltu būves nozares līderis pērn - «Binders»

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Ceļu un tiltu būves nozares līderis ar 70,1 miljona eiro apgrozījumu pērn bija SIA «Binders», liecina «Firmas.lv» un aģentūras LETA veidotais «Latvijas biznesa gada pārskats 2015».

Otra lielākā kompānija pēc apgrozījuma pērn bija valsts AS «Latvijas autoceļu uzturētājs» ar 63,84 miljonu eiro apgrozījumu, bet trešā - AS «A.C.B.» ar 59,8 miljonu eiro apgrozījumu.

«Top 10» iekļuvuši arī tādi uzņēmumi kā pilnsabiedrība «FCC, Hochtief un ACB» ar 43,02 miljonu eiro apgrozījumu, pilnsabiedrība «BMGS S» ar 41,11 miljonu eiro apgrozījumu, AS «Latvijas tilti» ar 31,56 miljonu eiro apgrozījumu, SIA «Strabag» ar 25,4 miljonu eiro apgrozījumu, SIA «Tilts» ar 24,27 miljonu eiro apgrozījumu, SIA «LDz infrastruktūra» ar 23,94 miljonu eiro apgrozījumu un SIA «Saldus ceļinieks» ar 21,18 miljonu eiro apgrozījumu.

SIA «Binders» rīkotājdirektors Aigars Sēja izdevumā norāda, ka «Binders» 2014.gadu aizvadīja stabili, bez finansiāliem izrāvieniem augšup, taču arī bez pārlieku lieliem apjomu kritumiem. Tika gan pabeigta, gan iesākta vairāku apjomīgu infrastruktūras un inženiertehnisko komunikāciju projektu īstenošana gandrīz visos reģionos.

«Pērn nostabilizējās ceļu būves izmaksas, kas strauji un iepriekš neprognozētos apjomos palielinājās iepriekšējās sezonās. 2014.gada ieskaņā varēja vērot citu tendenci - pretendentu piedāvājumi valsts un pašvaldību iepirkumos bija pat krietni zemāki nekā pasūtītāja prognozētās izmaksas, ko radīja konkurences saasināšanās. Tā līdzās cenu dempingam, sarežģītām iepirkumu procedūrām, negodprātīgām konkurences izpausmēm, kvalificētā darbaspēka trūkumam, neskaidrībām par Eiropas Savienības līdzfinansējuma apmēru turpmākajiem periodiem radīja samērā nervozu ikdienas fonu. Taisnības labad gan jāsaka, ka šādā vispārējā atmosfērā ceļu būvnieki strādā gandrīz nepārtraukti, tāpēc šo stāvokli nevarētu raksturot kā ārkārtēju vai negaidītu,» stāsta Sēja.

Viņš piebilst, ka ceļu būvnieki joprojām strādāja arī bez skaidra nozares attīstības plāna un stratēģijas, vietējā tirgū asā konkurencē mēģinot iegūt pasūtījumus pieejamā finansējuma ietvaros, bez ilgtermiņa plānošanas iespējām un konkrētām attīstības perspektīvām.

Kā ziņots, klajā nācis ikgadējais izdevums «Latvijas biznesa gada pārskats», kurā apkopota informācija par 22 000 strādājošu firmu, kuru neto apgrozījums ir virs 145 000 eiro un kas veido 98% no visu Latvijas uzņēmumu apgrozījuma.

Ņemot vērā vietējā tirgus stabilitāti, papildus apjomīgam industriju dinamikas pētījumam šogad īpaša uzmanība veltīta lielo, vidējo, mazo, kā arī strauji augošo jeb «gazeļu» uzņēmumu darbībai dažādās industrijās un reģionos. Tāpat īpaša uzmanība pievērsta reģionālajam sniegumam industriju griezumā - kontekstā ar fondu ieguldījumiem, demogrāfiju, ienākumu līmeni - sadarbībā ar uzņēmumu «Oxford research».

Šī gada izdevumā atsevišķa vieta veltīta arī ārvalstu investoru ieteikumiem Latvijas ekonomikas attīstībai sadarbībā ar Ārvalstu investoru padomi Latvijā, kā arī nodokļu nomaksai uzņēmumos, tostarp sociālo iemaksu apjomam uz vienu strādājošo, dažādās biznesa jomās, balstoties uz Valsts ieņēmumu dienesta datiem.

«Latvijas biznesa gada pārskatā» iekļautas veiksmīgāko uzņēmēju un nozaru ekspertu atziņas un prognozes, kā arī padziļināts biznesa vides apskats un detalizēti nozaru uzņēmumu saraksti - «Top 10» uzņēmumi 16 industrijās, «Top 25» uzņēmumi 63 virsnozarēs un visi uzņēmumi, kas sadalīti 476 nozarēs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu