Ārvalstu tirgu apgūšana būvniekiem bija jāsāk stipri agrāk (13)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Ārvalstu tirgu apgūšana Latvijas būvniekiem bija jāsāk jau stipri agrāk, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" saka būvniecības uzņēmuma "Skonto būve" valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

"Uzņēmumi, kas to nav sākuši darīt laikus, būs zaudētāji. Savukārt tās kompānijas, kas ārvalstu tirgu apguvei jau veltījušas vairākus gadus, varēs veiksmīgi attīstīties un strādāt tālāk," uzskata būvnieks.

Viņš norāda - tā kā Latvijā valsts un pašvaldību pasūtījumu daļa ir katastrofāli sarukusi, nākamajai valdībai būs jādomā par to, kā Latvijas ekonomiku atdzīvināt. "Citādi uzņēmumi būs spiesti pamest valsti," uzsver Rāvis.

Būvnieks tomēr atzīst, ka, vērtējot pēc pasaules mērauklas, Latvijā nav lielu būvniecības kompāniju. "Uzņēmumi, kas veiksmīgi varētu strādāt ārvalstīs, ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi," norāda būvnieks.

"Dažādās valstīs, redzot līgumu apjomus un kompānijas, uz kurām skatās pasūtītāji, jāsaka, ka Latvijas uzņēmumi arī apvienojušies ir nelieli. Jo mazāki mēs esam kādā citā valstī, jo situācija mums ir nedrošāka. Jo lielāka kompānija, jo lielāks ir tās svars un ar to vairāk rēķinās," skaidro Rāvis.

2009.gada nogalē, lai izvērstu darbību ārzemēs, Dienvidu tilta būvniecībai izveidotā akciju sabiedrība "Dienvidu tilts" pārtapa par AS "Transport Systems". Uzņēmumu aliansē ietilpst SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un AS "Viadukts".

Rāvis, kurš ir "Transport Systems" padomes priekšsēdētājs, pieļauj, ka arī citas Latvijas būvniecības kompānijas patlaban varētu veidot līdzīgas apvienības. "Jāapvienojas gan ir tikai tiem, kas viens otru var papildināt, gūstot kopīgu labumu. Apvienoties apvienošanās dēļ nav nekādas jēgas," uzsver uzņēmējs.

Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu