LMT: IKT nozarē konkurentiem svarīgi atšķirties ar produktu, nevis cenu

"Latvijas Mobilais Telefons" prezidents Juris Binde

FOTO: Zane Bitere/LETA

Ņemot vērā, ka informāciju un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) nozarē konkurence vēl joprojām ir asa, konkurenti mēģina savstarpēji atšķirties ar produkta unikalitāti, nevis cenu, intervijā aģentūrai LETA sacīja mobilo sakaru operatora "Latvijas mobilais telefons" (LMT) prezidents Juris Binde.

Binde sacīja, ka tirgus pašlaik ir nobriedis, pat pieaudzis. "Ja pirms gadiem 15 tirgū savstarpējās cīņās vēl bija vērojami tādi pusaudžu cienīgi gājieni, tad patlaban tirgū ir četri pieauguši dalībnieki - trīs mobilo sakaru operatori un telekomunikācijas "Lattelecom", kuri piedalās sacensībā, ievērojot noteikumus un džentlmeņu uzvedības normas. Tas ir normāls pieaugušu cilvēku bizness," skaidroja Binde.

LMT prezidents atzīmēja, ka IKT tirgus līdz galam nebūs sadalīts nekad. "Ja tā notiks, tad neglābjami sāksies lejupslīde. Tādēļ katrs no operatoriem meklē kādu jaunu nišu, kādu inovāciju, kā atšķirties," teica LMT prezidents.

Binde sacīja, ka nākotnē galvenais virziens ir tehnoloģiju industrializācija jeb ieviešana ražošanas un pakalpojumu nozarēs. "Šeit darba lauks ir ļoti plašs, tādēļ vietas pietiks gan esošajiem mobilo sakaro operatoriem, gan citiem, kuri gribēs piedalīties," noradīja Binde.

Kā ziņots, LMT apgrozījums pagājušajā gadā pieauga par 3,7% salīdzinājumā ar 2016.gadu un bija 163,664 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa palielinājās par 26,2% - līdz 30,674 miljoniem eiro.

LMT reģistrēts 1992.gadā kā pirmais mobilo sakaru operators valstī. Kompānijas kapitālā pa 24,5% akciju pieder "Sonera Holding" un "Telia Company", pa 23% akciju pieder "Lattelecom" un Latvijas Valsts radio un televīzijas centram, bet 5% - Privatizācijas aģentūrai.

Uz augšu