Svaigi, garšīgi un stilīgi: mainām priekšstatus par ātrajām uzkodām

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu steidzīgā cilvēka dzīves ritms ir pavisam citāds nekā vēl pirms dažiem gadiem. Lai cik agri mēs celtos, daudz strādātu un vēlu dotos pie miera, lai cik aizņemti un darbīgi būtu, 21. gadsimta pilsētnieka ikdienu caurvij jauna, kaut arī mūžam aktuāla vērtība – veselīgs dzīvesveids. Tas nozīmē, ka vēlamies vairāk kustēties, mazāk satraukties un veselīgāk ēst, turklāt pieaug cilvēku zināšanas par kvalitatīvu uzturu.

Narvesen mārketinga daļas vadītāja Ilze Dumceva to ik dienas redz arī savā darbā – Narvesen kvalitātes zīme Fresh&Tasty maina priekšstatus par ātrajām uzkodām. Tā ir jauna domāšana, kur ātri un viegli pieejams un lietošanai gatavs produkts ir svaigs, garšīgs, kvalitatīvs un veselīgs. Tie ir ēdieni, dzērieni, uzkodas un našķi pa ceļam, kuru niša strauji attīstās un kļūst arvien svarīgāka – īpaši steidzīgajiem pilsētniekiem. Pērn ieviesti vairāk nekā 60 jauni produkti ar kvalitātes zīmi Fresh&Tasty, un arī šogad turpinās darbs, lai ieviestu tirgū virkni jaunumu.

Foto: Publicitātes foto

Novērtējot, kādas ir būtiskākās izmaiņas klientu paradumos, Ilze Dumceva stāsta: “Ja vēl pirms pāris gadiem ēst pa ceļam nozīmēja paķert hotdogu, tad šodien dinamisks dzīves ritms un pieblīvēts dienas plānojums nav šķērslis, lai ēstu veselīgi. Cilvēki aizvien biežāk iegādājas gatavos salātus, svaigus augļus un dārzeņus, jogurta desertus, bet svaigi spiesto sulu pieprasījums kopš pagājušā gada ir audzis pat uz pusi. Padziļinoties zināšanām un interesei par veselīgu dzīvesveidu, aizvien vairāk uzmanības veltām savai labsajūtai, tostarp izvēloties veselīgu ēdienu – pat ja tās ir ātrās uzkodas. Rūpes par sevi vairs nav tikai piektdienas vakara vai nedēļas nogales luksuss.”

SUPERdzērieni

Viens no galvenajiem jaunumiem, kas tik tikko paspējis kārtīgi nosēsties veikalu plauktos un pircēju repertuārā, ir produkti, kas ražoti pēc paleo uztura principiem. “Paleo jeb akmens laikmeta uztura pamatā ir ēdiens, kura gatavošanai netiek izmantota iepriekšēja apstrāde,” skaidro Ilze. “Paleo maltītes nav pārsātinātas ar ogļhidrātiem un cukuriem. Šāds uzturs cilvēka organismam ir bijis pašsaprotams gandrīz divarpus miljonus gadu, un vien pirms 10 tūkstošiem gadu, kad sākās lauksaimniecības attīstība, notika pāreja uz graudaugu maltītēm. Ar cieņu pret dabas noteikto kārtību un senču tradīcijām Narvesen ieviesis PALEO superdzērienu sēriju – auksti spiestus šotus, smūtijus un sulas, kas nesatur konservantus, cukuru, laktozi vai pievienoto cieti. Jaunie produkti ir 100% svaigi, nesatur piedevas, nav pasterizēti vai termiski apstrādāti. Līdz ar to tie saglabā augstu uzturvērtību.”

Hotdogu triumfu aizēno svaigi griezti augļi

Joprojām vieni no vispopulārākajiem ēdieniem Narvesen sortimentā ir hotdogs un tā radinieku saime – topmaizes, vistas panīni un polārmaizes ar vistu vai mozzarella sieru. Tiem nesen pievienojusies arī tortilja ar vistu, kura strauji iekaro pircēju simpātijas. Ilzes skaidrojums ir vienkāršs – šie ēdieni tiek sagatavoti uz vietas, tāpēc klients jūtas drošs, ka saņems svaigu produktu: “Mēs piedāvājam aizvien plašāku svaigo salātu klāstu un dažādas uzkodas, tā sacīt, “tīrā veidā” – svaigi sagrieztus augļus glāzēs, vārītas vistu olas, bet kā alternatīvu tradicionālajai baltmaizei sviestmaizēs piedāvājam melnos burgerus, sēklu maizes un kraukšķīgas bagetes. Arī ierastajām smalkmaizītēm parādījusies sīva konkurence. “Māmiņas ar bērniem un skolēni labprāt izvēlas Fresh&Tasty zīmola uzkodu glāzītes ar riekstu un kaltētu augļu maisījumiem, Fresh&Tasty sukādes, spinātu, mango vai biešu smūtijus, RAW kategorijas jeb termiski neapstrādātus veselīgus batoniņus no datelēm un ogām, dabīgus tējas dzērienus ar upenēm, kumelītēm, aronijām, piparmētrām un Simply Food topinambūra biezeņus, turklāt tas viss tapis no Latvijā bioloģiski audzētām izejvielām,” atklāj Narvesen pārstāve, piebilstot – tie, kuros kārumnieka gars ņem virsroku, labprāt nogaršo Fresh&Tasty līnijas biezpiena bumbiņas un biezpienmaizītes ar rozīnēm, ķiršiem vai citronu. Īpaši padomāts arī par vegāniem, kuriem tiek piedāvātas augļu maizītes bez dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļām. Plašs piedāvājums pieejams arī sportistiem, kuri var tiekties pretī jauniem rekordiem ar enerģijas un proteīna batoniņiem burvīgā banānu, karameļu, ananāsu vai upeņu garšas skāvienā un izotoniskajiem un vitamīniem bagātinātajiem dzērieniem. Bet sevišķi izslāpušie veldzējas ar alvejas superdzērieniem, kam pievienoti kokosrieksti un čia sēklas.”

Vai mūsdienīga sieviete ēd rasolu?

Ilze saka – rasols joprojām ir atrodams veikalu plauktos, jo produktu klāsts tiek veidots tā, lai izpatiktu dažādām gaumēm un izsalkuma pakāpēm. Tiesa, pēdējo gadu laikā pieprasījums pēc rasola esot krities: “Sievietes aizvien biežāk dod priekšroku dažādiem svaigajiem salātiem. Oktobrī ieviesti trīs jauni salātu veidi: grieķu salāti, liellopa salāti ar bumbieri un kvinojas salāti ar dārzeņiem, kā arī trīs jauni superfood kategorijas salāti. Tajos atklājam aizvien jaunas garšu kombinācijas, piedāvājot sātīgus, veselīgus un uzturvielām bagātus produktus: lēcu salātus ar humusu, sieru un spinātiem, kāpostu salātus ar kvinoju, ķirbi un vistu, kā arī pikantos salātus ar tunci un pupiņām.”

Foto: Publicitātes foto

Karsti vai auksti, bet neatvairāmi garšīgi

Aktīva cilvēka ikdiena nav iedomājama bez ātri pieejamas, stilīgas kafijas. “XL izmēra kafija ar pienu un putukrējuma cepurīti, kanēli, šokolādi vai sīrupu, kā arī iespēju parasto pienu aizstāt ar pienu bez laktozes – lūk, īsta 2018. gada kafija Narvesen klientu gaumē!” atklāj Ilze. “Taču šogad savu vietu līdzās plašajam kafijas sortimentam un Instagram lapās radis arī karstais dzēriens ​​Chai Latte, ar pikantām, sildošām, eksotiskām garšvielām bagātināta melnā tēja ar karsētu pienu.”

Chai Latte pirmsākumi meklējami Indijā, kur tas bieži tiek tirgots uz ielas un ir īsts “tautas dzēriens”, toties pārējā pasaulē un arī Latvijā tas iemantojis populāra, pat stilīga karstā dzēriena pozīciju un rotā vai katra mūsdienīga Instagram lietotāja dzīvesstila “sienu”. “Pelnīti – tas ir īsts superdzēriens, kur piens nodrošina uzturvērtību un mazina izsalkumu, bet pievienotās garšvielas dod enerģiju,” pauž Ilze. “Tādēļ krēmīgi gardais melnās tējas un piena dzēriens ar kanēli, krustnagliņām, kardamonu, ingveru un medu ir ļoti iecienīts aktīvo cilvēku ikdienā.”

“Ēdieni, dzērieni, uzkodas un našķi pa ceļam ir pārliecinoši ieguvuši 21. gadsimta formu un saturu. Lietotājiem tikai atliek būt tikpat mūsdienīgiem, atmest iesīkstējušos priekšstatus par hotdogu kā vienīgo ātro uzkodu izvēli, doties aizraujošā garšu ekspedīcijā, izvēlēties savus iecienītākos produktus un ieskaitīt sev veselīga dzīvesveida eksāmenu kā nokārtotu!”

KASTĪTĒM

PIEPRASĪTĀKIE ĒDIENI UN DZĒRIENI PA CEĻAM:

  • Siltais piedāvājums – hotdogi, topmaizes, vistas panīni, polārmaizes ar vistu vai mozzarella sieru
  • Tortilja ar vistu
  • Zaļie salāti ar tunci vai vistu
  • Pekanriekstu smalkmaizītes, sviesta kruasāni, biezpienmaizes
  • Svaigi griezti augļi glāzēs
  • Riekstu un kaltētu augļu maisījumi, sukādes
  • RAW kategorijas batoniņi
  • Deserti ar musli
  • Svaigi spiestas sulas
  • XL izmēra kafijas dzērieni

VESELĪGS JAUNUMS:

Fresh&Tasty jaunie garšu ūdeņi, kuru sastāvā nav kaloriju un pievienota cukura, bet garšas piešķirtas tikai ar dabīgiem aromatizētājiem

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu