SEB banka apstiprinājusi pirmās kredītbrīvdienas Kredītņēmēju atbalsta programmā

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
"SEB bankas" logo.
"SEB bankas" logo. Foto: Edijs Pālens/LETA

SEB bankai jau vairāk nekā 10 gadus ir izveidota Kredītņēmēju atbalsta programma, kas paredz kredītbrīvdienu izskatīšanas un piešķiršanas kārtību, un jau visu šo nedēļu norit dialogs ar tiem kredītņēmējiem, kuri jau šobrīd secinājuši, ka nevar vai nevarēs nākotnē pildīt savas kredītsaistības, portāls TVNET uzzināja bankā.

Šobrīd ar jautājumiem vai interesi par kredītbrīvdienām vai pamatsummas samazināšanu ir vērsušās gan privātpersonas, gan uzņēmumi, īpaši no nozarēm, ko jau šobrīd tieši ir skārusi Covid-19 izplatība - transports, tūrisms, avio nozare. Visi gadījumi tiek individuāli izvērtēti, lai sniegtu atbilstošāko risinājumu.

Privātpersonām SEB banka Kredītņēmēju atbalsta programmas ietvaros kā iepriekš piedāvā iespēju bez komisijas maksas pārskatīt savu kredītlīgumu, tostarp izmantot iespēju atlikt kredīta pamatsummas atmaksu līdz sešiem mēnešiem, saglabājot esošos līguma nosacījumus.

Šajā gadījumā klientam būs jāturpina maksāt tikai procentu maksājumi, kas veido mazāko daļu no kopējā kredītmaksājuma. Patēriņa kredītiem un līzinga pakalpojumiem Kredītņēmēju atbalsta programmas ietvaros kredītņēmējiem tiek nodrošināta iespēja pieteikties kredītbrīvdienām līdz pat 3 mēnešiem.

Klienti tiek aicināti sazināties ar savu darījumu vadītāju vai rakstīt brīvas formas iesniegumu internetbankā. SEB banka darījumu vadītāji pēc pieteikuma saņemšanas palīdzēs klientiem izvēlēties labāko risinājumu katra finanšu situācijai pašreiz un tuvākajā nākotnē.

Uzņēmumiem ir iespēja pārskatīt esošo kredītlīgumu ar banku, tostarp izmainīt atmaksu grafiku, vai atlikt kredīta pamatsummas maksājumu, bet šajā gadījumā katra klienta individuālā situācija ir jāizvērtē atsevišķi. Iespējams, ka klientam objektīvu apsvērumu dēļ ir nepieciešams uz ilgāku laiku par sešiem mēnešiem atlikt šo pamatsummas maksājumu, kas attiecīgi tiks izvērtēts kopā ar darījumu vadītāju.

Visbiežāk kredītmaksājuma grafiks tiek piemērots uzņēmuma naudas plūsmai. Uzņēmumi tiek aicināti sazināties ar savu darījumu vadītāju vai rakstīt brīvas formas iesniegumu internetbankā.

“Apzināmies savu lomu ne tikai izaugsmes laikā, bet arī sarežģītākos laikos. Rūpīgi sekot līdzi saviem klientiem, atbalstīt viņu darbību un finansiālo situāciju – tā ir mūsu ikdiena. Esošajos apstākļos, kur valda tik liela nenoteiktība, gadījumi, kādēļ mūsu klientiem ir nepieciešams atbalsts no bankas, var būt dažādi. Mūsu Kredītņēmēju atbalsta programma bija kritiski svarīga 2009. gadā, tāda tā būs arī tagad,” norāda SEB bankas vadītāja Ieva Tetere, piebilstot, ka pats būtiskākais šajā situācijā ir uzsākt sarunu ar banku, nenogaidot, kad situācija kļūst jau par lielu problēmu.

SEB bankas Kredītņēmēju atbalsta programma tika izveidota 2009. gadā, kad pēc ekonomikas lejupslīdes vairāku gadu garumā to izmantoja vairāk nekā 18 tūkstoši klientu, no kuriem 85% bija privātpersonas, savukārt 15% - uzņēmumi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu