Divi no septiņiem "Pasažieru vilciena" dīzeļvilcieniem izgājuši no ierindas; vairākos reisos būs īsāki vilcienu sastāvi (16)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: LETA

Divus no septiņiem dīzeļvilcieniem ar Krievijas ražotāja PAO “Zvezda” dzinējiem skārušas tehniskas problēmas, tāpēc, samazinoties AS "Pasažieru vilciens" rīcībā esošajam ritošajam sastāvam, kļūs arvien vairāk tādu reisu, kuros tiks norīkoti īsāki vilciena sastāvi ar mazāku sēdvietu skaitu, TVNET informēja uzņēmumā.

"Tas nozīmē, ka jau šobrīd, atgriežoties intensīvākai pasažieru plūsmai, atsevišķos reisos samazināsies pasažieru komforts, jo

visiem braucējiem netiks nodrošinātas sēdvietas. Tāpat arī intensīvākajās pasažieru stundās nebūs iespējams nodrošināt samērīgu distanci starp pasažieriem,

kas nepieciešama vīrusa infekcijas COVID-19 izplatības ierobežošanai," norādīja "Pasažieru vilciena" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte.

Viens no septiņiem “Pasažieru vilciena” rīcībā esošajiem DR1A sērijas dīzeļvilcieniem, kas aprīkots ar PAO “Zveda” ražotu dīzeļdzinēju, dzinēja bojājumu dēļ kopš 11.augusta ir noņemts no ekspluatācijas.

Ņemot vērā ASV noteiktās sankcijas šo dzinēju ražotājam, AS “Pasažieru vilciens” nav iespēju iegādāties šo dzinēju remontam nepieciešamās rezerves daļas, kā dēļ šobrīd nav iespēju veikt pilnvērtīgu dzinēja remontu.

Otram šī sērijas dīzeļvilcienam tiek veikta dzinēja pārbaude, jo parādījušās indikācijas par iespējamu tā bojājumu.

Arī pārējiem šīs sērijas dīzeļvilcieniem jau ir konstatētas pazīmes, kas liecina par dzinēju resursu izstrādes beigām,

līdz ar to drīzumā AS “Pasažieru vilciens” var būt spiesta šos dīzeļvilcienus atstādināt no ekspluatācijas uz nenoteiktu laiku.

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidro: “Situācija ar ASV noteiktajām sankcijām rezerves daļu ražotājam joprojām nav atrisināta, tādēļ būtībā visi septiņi šīs sērijas dīzeļvilcieni ir riska zonā. Mēs, protams, darām visu, kas ir mūsu spēkos, lai pēc iespējas drīzāk bojātos vilcienus varētu atgriezt ekspluatācijā, taču jāņem vērā, ka šiem vilcieniem ir ievērojams vecums un nobraukums - vecākais mūsu rīcībā esošais DR1A sērijas dīzeļvilciens ir būvēts 1982. gadā. Līdz ar to

pastāv liels risks, ka jebkurā brīdī no ekspluatācijas var tikt atstādināti arī pārējie šīs sērijas dīzeļvilcieni.”

Arī dīzeļvilciens, kurš bija iesaistīts ceļu satiksmes negadījumā šā gada 4. aprīlī, šobrīd nav un ilgstoši nebūs ekspluatējams, atzīmē uzņēmumā.

“Pasažieru vilciens” šā gada maijā jau ir uzsācis iepirkuma procedūru astoņu jaunu dīzeļvilcienu iegādei, lai pēc iespējas ātrāk saņemtu jaunus vilcienus pasažieru pārvadājumiem. Iepirkuma līgumu plānots noslēgt līdz šī gada 31. decembrim.

Kopumā interesi piedalīties astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādes iepirkumā izteica pieci kandidāti, bet par atbilstošiem kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem ir atzīti trīs ražotāji - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. un Stadler Polska Sp. z o.o. Šie trīs kandidāti, kuru pieteikumi atzīti par atbilstošiem, saņems uzaicinājumu, lai varētu izstrādāt un iesniegt savus piedāvājumus sarunu procedūras 2. kārtā.

Komentāri (16)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu