"Latvijas pasts": Pieprasījums pēc pakomātiem būs arī pēc pandēmijas (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns
"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns Foto: Edijs Pālens/LETA

Pieprasījums pēc pakomātu pakalpojumiem saglabāsies arī pēc Covid-19 pandēmijas, atzina "Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Viņš pauda, ka daudzi cilvēki pandēmijas laikā pirmo reizi izmantoja tādus pakalpojumiem kā piegāde uz mājām un pakomāti.

"Tādiem pakalpojumiem kā piegāde uz mājām un pakomāti Covid-19 laiks ir devis ļoti lielu impulsu," sacīja Vilcāns, prognozējot, ka arī pēc pandēmijas pieprasījums pēc šiem pakalpojumiem saglabāsies.

Tostarp Vilcāns pauda cerību, ka 2020.gada beigās "Latvijas pastam" būs vismaz 80 pakomātu.

"Tas lielā mērā ir atkarīgs no tā, kā veiksies ar piegādes procesiem, jo tajos redzama pandēmijas ietekme. Arī mūsu jaunākā - āra - pakomāta izvietošana notika vēlāk, nekā plānojām, jo ražotājs laikus nesaņēma tā izgatavošanai nepieciešamās detaļas. Pašlaik notiek iepirkums, kurā mēs gribam izvēlēties pretendentu, kurš varēs izvietot pakomātus gan ārā, gan iekštelpās. Ir sākusies iepirkuma otrā kārta, kurā tiks precizēti arī piegādes un izvietošanas termiņi. Tādēļ precīzus datumus es nosaukt nevaru, jo tieši iepirkums parādīs, kāda tagad ir situācija ražotāju pusē," minēja Vilcāns, atgādinot, ka pašlaik "Latvijas pastam" ir 62 pakomāti visā Latvijā.

Viņš atzina, ka, salīdzinot Latviju ar citām valstīm, pakomātu skaits uz vienu iedzīvotāju ir ļoti liels.

"No klientu viedokļa tas ir ļoti labi, no mūsu kā uzņēmēju viedokļa - izaicinoši. Tomēr skaidrs, ka mēs nevaram palikt malā, jo tādējādi tiktu pasliktinātas mūsu klientu izvēles iespējas un mūsu pozīcijas tirgū. Pakomāti ir augošs biznesa segments, it īpaši pašlaik. Konkurence šajā biznesa nišā ir spēcīga, bet tas ir arī labi, jo tas ir dzinulis inovācijām un attīstībai. Gan mēs, gan konkurenti atslābt nevaram, un nepārtraukti ir jādomā par šī pakalpojuma nodrošināšanas standartu uzlabošanu," pauda Vilcāns.

Viņš norādīja, ka pandēmijas dēļ "Latvijas pasts" ir koriģējis budžetu un sākotnējos plānus, izsakot pieņēmumus par dažādiem biznesa virzieniem.

"Visizaicinošākās, protams, bija prognozes saistībā ar starptautiskajiem sūtījumiem - gan izejošajiem, gan ienākošajiem. Labā ziņa ir tā, ka savas koriģētās prognozes mēs pašlaik pārpildām. Vienlaikus joprojām esam piesardzīgi par to, kas mūs sagaida rudenī. Pakomātu izmantošanas prognozes un prognozes iekšzemes sūtījumu piegādei uz mājām mēs koriģējām uz augšu. Pasta norēķinu sistēmas pakalpojumos sākotnēji jutām zināmu ietekmi, bet vēlāk tie atgriezās iepriekšējā līmenī. Tradicionālie vēstuļu sūtījumu apmēri samazinājās - taču šī tendence atbilst ikgadējam vēstuļu samazinājumam pasaulē un bija vērojama jau pirms krīzes, pandēmija to tikai pastiprināja," situāciju raksturoja "Latvijas pasta" vadītājs.

Viņš atzīmēja, ka no gada sākuma spēkā ir arī jauna universālā pasta pakalpojuma tarifu struktūra un tarifi, taču pandēmijas dēļ ir samērā grūti nošķirt, kurš no iemesliem ir ietekmējis vienu vai otru pakalpojumu.

"Domāju, ka jaunie tarifi ir gan veicinājuši, gan samazinājuši dažu pakalpojumu izmantošanu, taču tas noticis atbilstoši mūsu jau prognozētajam līmenim. Proti, ir pakalpojumi, kuru izmantošana jauno tarifu dēļ ir pat lētāka nekā iepriekš - tas attiecas, piemēram, uz sīkpaku sūtīšanu. Vienlaikus ir jāuzsver, ka, tā kā mainījās visa tarifu struktūra, ir grūti pakalpojumu apmērus viens pret vienu salīdzināt ar iepriekšējo gadu, jo gan pakalpojumu veidi, gan maksa par tiem tagad tiek būvēta atšķirīgi nekā iepriekš. Tās nebija matemātiskas cenu izmaiņas," klāstīja Vilcāns.

Tāpat viņš uzsvēra, ka "Latvijas pasta" finansiālā situācija ir laba. "Apgrozījumu pandēmija, protams, būs ietekmējusi, taču peļņas rādītāji pirmajā pusgadā ir labāki, nekā bijām plānojuši," pauda uzņēmuma vadītājs.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu