Virtuālais asistents – palīgs 24/7

FOTO: pexels.com

Virtuālo asistentu jeb botu uzdevums ir palīdzēt risināt vienkāršus jautājumus, aizstājot cilvēkresursu, bet pēc būtības tā ir datorprogramma, kas veido dialogu starp cilvēku un datoru. Šis asistents izpilda cilvēka rīkojumus, uztur vizuālu un audiālu komunikāciju.

Valsts pārvaldes un pašvaldību iestādes pašreiz izveidojušas deviņus virtuālos asistentus, kuri spēj komunicēt dažādās valodās un attīstījuši spēju tikt galā ar dažādu līmeņu uzdevumiem, piemēram, viens no pirmajiem šādiem asistentiem bija Uzņēmumu reģistra Una, kuras uzdevums ir sniegt atbildes par dažādiem iestādes pakalpojumiem. Savukārt Ieva ir kompetenta komunicēt par platību maksājumiem, dīzeļdegvielu lauksaimniekiem, klientu reģistrāciju un citām aktualitātēm, pārstāvot Lauku atbalsta dienestu. Vienīgais virtuālais asistents, kurš pārstāv pašvaldību ir Vendis, kura uzdevums ir aicināt ikvienu iepazīt tuvāk Cēsis.

FOTO: Publicitātes foto

Tiesu administrācijas tīmekļa vietnēs ikvienam palīdz orientēties un uz jautājumiem atbild divi asistenti: pirmais ir Zintis, kurš sastopams www.ta.gov.lv un ir zinošākais no visiem asistentiem, jo atbild par visu iestāžu mājaslapām, kas pievienojušās Tīmekļvietņu vienotajai platformai, savukārt otrs ir Justs, kurš palīdz ar atbildēm www.zemesgramata.lv jeb valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā un https://izsoles.ta.gov.lv jeb elektronisko izsoļu vietnē. Virtuālā asistenta mērķis ir nodrošināt iespēju saņemt atbildes par e-pakalpojumiem un klātienes pakalpojumiem nekavējoties un jebkurā diennakts laikā, kas nozīmē, ka nav jādodas vai jāzvana konkrētajai iestādei, lai atrastu risinājumu savam jautājumam. Jāņem vērā, ka abi asistenti mācās ar katru uzdoto jautājumu.

Tiesu administrācijas direktors Andris Munda norāda: “Iestādes mērķis ir būt nepārtrauktā attīstībā pilnveidojot iestādes darbību tā, lai izmantotu tehnoloģijas sabiedrības interesēm un vajadzībām visatbilstošākajā veidā. Jauno tehnoloģiju sniegtās iespējas būtiski ļauj uzlabot klientu apkalpošanu un paaugstināt iestādes efektivitāti”.

Uz augšu
Back