"Rail Baltica": Dzelzceļa projekts stiprinās Baltijas reģiona iekļaušanos ES

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas vizualizācija.
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas vizualizācija. Foto: Evija Trifanova/LETA

Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" ir galvenā Eiropas Komisijas (EK) un Baltijas valstu prioritāte, lai stiprinātu Baltijas reģiona iekļaušanos vienotā Eiropas Savienībā (ES), trešdien Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" organizētajā seminārā teica Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T koridora koordinatore Katrīna Trautmane.

Viņa norādīja, ka dzelzceļa savienojums no Tallinas līdz Varšavai ir milzīgs trūkstošais posms ES transporta tīklā. Turklāt Baltijas valstīs "Rail Baltica" arī nozīmē iespēju izveidot jaunu ekonomisko koridoru.

Trautmane uzsvēra, ka "Rail Baltica" bija EK prioritāte pirms 24.februāra, kad Krievija iebruka Ukrainā, un tā ir prioritāte arī tagad, jo "Krievijas iebrukums Ukrainā tikai pastiprina nepieciešamību savienot Baltijas valstis ar pārējo Eiropu".

Viņa arī piebilda, ka Krievijas uzbrukums ir palielinājis "Rail Baltica" ģeopolitisko nozīmi.

"Kā Ziemeļjūras-Baltijas koridora koordinatore varu vēlreiz uzsvērt, ka "Rail Baltica" ir galvenā prioritāte EK un Baltijas valstīm," teica Trautmane, piebilstot, ka projektu vajag īstenot, lai pabeigtu ES transporta tīklu un uzlabotu Baltijas reģiona savienojamību, kā arī stiprinātu Baltijas reģiona iekļaušanos ES.

Trautmane norādīja, ka par projekta nozīmību liecina arī tam pieejamais ES finansējums. "Rail Baltica" projektam izmantojams finansējums no Eiropas fondu programmām, reģionālajiem un kohēzijas fondiem, Atveseļošanās programmas, kā arī Eiropas savienojamības instrumenta.

Viņa arī uzsvēra, ka spēcīgais Eiropas atbalsts, "Rail Baltica" padara par ļoti drošu projektu gan piegādātājiem, gan būvniekiem.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu