Krievijas iedzīvotāji sākuši atteikties no TV propagandas; sarūk arī ticība tai (3)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: EPA/Scanpix

Tuvojoties Krievijas sāktā kara Ukrainā otrā gada beigām, Krievijas iedzīvotāji ir sākuši zaudēt interesi par ziņām un sociāli politiskajiem raidījumiem televīzijā, secināts “Mediascope” pētījumā par televīzijas skatīšanās paradumiem 2023. gadā, vēsta “Kommersant’”.

2022. gadā pēc pilna mēroga kara sākuma Ukrainā ziņu programmu daļa televīzijas programmu struktūrā pieauga no 10,5% līdz 14,8%. Pagājušajā gadā šis rādītājs samazinājās līdz 14,2%.

Tāpat savas pozīcijas zaudējušas sociāli politiskās pārraides – no 15,3% 2022. gadā līdz 13,5% pagājušajā gadā.

Krievijas iedzīvotājiem pērn pieaugusi interese par izklaidējošām un muzikālām programmām (līdz 19,3%; kāpums par 3,2 procentpunktiem), izzinošām filmām (2,7%) un televīzijas seriāliem. To ieguldījums kopējā televīzijas pārraižu struktūrā palielinājies no 24,4% 2022. gadā līdz 26,3%. Kopumā interese par filmām un seriāliem atgriežas pirmskara līmenī.

Uzreiz pēc kara sākuma Ukrainā Krievijas federālie kanāli izmainīja televīzijas programmas un samazināja izklaidējoša satura īpatsvaru. Tā, piemēram, no “Pirmā kanāla” ētera pazuda vairāki iecienīti televīzijas šovi un spēles. Spilgtākais piemērs ir “Rossija 1”, kur pirms kara svētdienas vakaros bija šovs “Dejo ar zvaigzni”, bet pēc kara sākuma dejas ar zvaigznēm aizstāja “Svētdienas vakars ar Vladimiru Solovjovu”.

“Pašlaik cilvēku televīzijas skatīšanās paradumi atgriežas pie 2022. gada paša sākuma. Cilvēku interese par ziņām bija gaidāma, jo pēc “speciālās militārās operācijas” sākuma bija asa nepieciešamība pēc ziņām, taču tagad izklaidējoši šovi, kino un seriāli izspiež no ētera sabiedriski politiskās programmas,” norāda satura ražošanas kompānijas “Trikolor” direktore Marina Gasparjana.

Līdz tam Krievijas varasiestādēm pietuvinātais izpētes centrs VCIOM noskaidroja, ka Krievijas iedzīvotāju vidū ir mazinājusies ticība TV propagandai. Decembrī Krievijas televīzijai ticēja vien 26% cilvēku, lai gan 2019. gadā šādu cilvēku skaits bija 30%, bet 2016. gadā teju puse (46%).

Joprojām augsts lojalitātes līmenis televīzijas propagandistiem saglabājas vecāku cilvēku vidū – tiem tic 51% cilvēku, kuri vecāki par 60 gadiem. Starp jauniešiem (līdz 24 gadiem) propagandistiem tic nieka 5% cilvēku, bet vidējā vecuma pārstāvju vidū (25-44 gadi) – 9-13%.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu