Finanšu vidē aizvien grūtāk atšķirt krāpniecisku darījumu no īsta

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Kaspersky Lab un B2B International veiktajā pētījumā ir noskaidrots, ka mūsdienu savstarpēji saistītajā un sarežģītajā tehnoloģiskajā vidē bankām un maksājumu organizācijām ir grūti pārzināt finansiālo krāpšanu tiešsaistē. Pārsteidzoši, bet vairāk nekā trešdaļa (38%) organizāciju atzīst, ka kļūst arvien grūtāk noteikt, vai darījums ir krāpniecisks vai īsts.

Pēdējos gados straujais e-maksājumu pieaugums apvienojumā ar jaunām tehnoloģiskajām izstrādnēm un mainīgām komercdarbības vajadzībām piespiež uzņēmumus uzlabot savu darbības procesu efektivitāti. Bieži tas tiek panākts, mijiedarbībai ar piegādātājiem, klientiem un citiem ieviešot e-plūsmas sistēmas. Visu veidu e-maksājumi tagad ir kļuvuši tik visuresoši, ka uzņēmumiem ir absolūti neiespējami pilnīgi izvairīties no kāda veida elektroniskajiem darījumiem.

Uzņēmumiem arvien vairāk iedziļinoties digitālajā vidē, izšķirīgu nozīmi iegūs darbības nepārtrauktības nodrošināšana un pašaizsardzība pret kiberdraudiem. Palielinoties tiešsaistes darījumu skaitam, paaugstinās arī krāpšanas līmenis tiešsaistē — 50% aptaujāto finansiālo pakalpojumu organizāciju uzskata, ka pieaug finansiālā krāpšana tiešsaistē. Ir skaidrs, ka finanšu iestādēm ir jāpieliek visas pūles, lai aizsargātu savu uzņēmumu un klientus no kibernoziedzniekiem.

Sīkāk aplūkojot situāciju, ir redzams, ka, lai mazinātu riskus, 41% uzņēmumu ir ieviesis iekšējo kiberdrošības risinājumu un 45% paļaujas uz trešās personas risinājumu, ko nodrošina viņu banka. Tomēr joprojām 46% uzņēmumu risinājums pret finansiālo krāpšanu ir ieviests tikai daļēji vai nav ieviests vispār. Finanšu organizāciju vidū tikai 57% ir specializēts krāpšanas apkarošanas drošības risinājums.

Šie dati liecina, ka aptuveni puse organizāciju, kas darbojas elektronisko maksājumu vidē, izmanto nespecializētus risinājumus, kas saskaņā ar statistiku nav droši pret krāpšanu un uzrāda lielu kļūdainu atbilsmju procentu. Ir jāņem vērā, ka nepareiza drošības sistēmu izmantošana var izraisīt darījumu bloķēšanu. Turklāt ir jāņem vērā, ka maksājumu noraidīšana var novest pie klientu un tādējādi arī peļņas zaudējuma, tāpēc šis jautājums ir ļoti svarīgs visiem uzņēmumiem. Krāpšana pati par sevi nav vienīgā problēma — finanšu institūcijām ir jāsamazina viltus trauksmju skaits savās sistēmās, lai nodrošinātu vislabāko iespējamo klientu apkalpošanu.

«Ņemot vērā agresīvo konkurenci mūsdienu nežēlīgajā finansiālo pakalpojumu tirgū un netradicionālo piegādātāju pastiprināto ienākšanu, uzticības pilnas attiecības starp klientiem un viņu finanšu institūcijām ir ikviena uzņēmuma ilgtermiņa labklājības izšķirīgs faktors. Visu finansiālo pakalpojumu tirgus dalībnieku digitālo attiecību savstarpējā atkarība nozīmē arī to, ka tad, ja kādai organizācijai pievienotās vērtības veidošanas ķēdē ir digitālo pakalpojumu problēma (neatkarīgi no tā, vai sakarā ar krāpšanu, ielaušanos, kiberuzbrukumu utt.), kaitējums var ātri izplatīties uz citām organizācijām šajā pievienotās vērtības veidošanas ķēdē. Jau tā lielais klientu pieprasījums pēc tiešsaistes darījumiem turpina pieaugt, tāpēc visiem uzņēmumiem (to digitālajām platformām, kas saskaras ar klientiem, infrastruktūrai, datiem un darbiniekiem) ir jābūt drošiem, piemērotiem un sagatavotiem. Tāpēc ir ļoti svarīgi izmantot specializētus krāpšanas novēršanas risinājumus, kas nodrošinās klientus ar visērtākajiem un drošākajiem pakalpojumiem, kādi ir iespējami,» komentē Kaspersky Lab Krāpšanas novēršanas nodaļas vispārējais vadītājs Ross Hogans.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu