SIA «Ogres autobuss» apvienosies ar AS «Cata»

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jānis Škapars / TVNET

Ogres novada dome pieņēmusi lēmumu par SIA «Ogres autobuss» reorganizācijas sākšanu, pievienojot to akciju sabiedrībai «Cata», informēja Ogres novada pašvaldībā.

Šāds lēmums pieņemts, izskatot Cēsīs reģistrētā transporta uzņēmuma, viena no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā, «Cata» piedāvājumu, kā arī izvērtējot lietderības un finansiālos apsvērumus un pieaugošo konkurenci. Reorganizācijas rezultātā «Ogres autobuss» tiks pievienota «Cata», kļūstot par tās struktūrvienību.

«Ogres autobuss» ir divu pašvaldību dibināta kapitālsabiedrība – 89,96% kapitāla daļas pieder Ogres novada pašvaldībai un 10,04% daļas - Ķeguma novada pašvaldībai. «Ogres autobuss» 2017.gadā 26 vietējās reģionālās nozīmes maršrutos pārvadājis 1 266 632 pasažierus, nobraucot 1 330 844 kilometru. Samazinoties reisu skaitam, pēdējos gados samazinājies pārvadājamo pasažieru skaits. Uzņēmuma ieņēmumi 2017.gadā bija 1 459 338 eiro, izdevumi - 1 437 205 eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, kurus «Ogres autobuss» noslēdzis ar zaudējumiem, 2017.gads noslēgts ar 79 793 eiro peļņu, ko būtiski ietekmēja saņemtās valsts budžeta dotācijas par pasažieru pārvadājumu veikšanu par 2016.gadu 39 008 eiro apmērā un atliktā nodokļa saistību izmaiņu atzīšana peļņas vai zaudējumu aprēķinā 48 000 eiro apmērā, kas novirzīts iepriekšējo gadu zaudējumu segšanai. Taču «Ogres autobuss» kopējai likvidātei, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir tendence samazināties.

Lai «Ogres autobuss» sekmīgi varētu darboties turpmāk, nepieciešams atjaunot autobusu parku, konkurēt pārvadājumu tirgū un piesaistīt finanšu līdzekļus. Ņemot vērā Satiksmes ministrijas un SIA «Autotransporta direkcija» ieceri 2021.gadā kardināli mainīt pasažieru pārvadājumus ar vienotu kārtību visā valstī, un jau 2019.gadā, beidzoties 15% ilgtermiņa līgumiem par pasažieru pārvadājumiem, izsludināt konkursus ar stingrām prasībām par kvalitāti un autobusu vecumu, kas nozīmē iegādāties zināmu skaitu jaunu transportlīdzekļu. Neliels uzņēmums nespēs šādas prasības izpildīt, bet, apvienojoties ar citu uzņēmumu kopīgi iegūstot lielāku tirgus daļu, stiprinās konkurētspēju pasažieru pārvadājumu tirgū.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu