Dienvidu tilta trešo kārtu nav iespējams uzbūvēt laikā

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību nav iespējams pabeigt laikā, atzīst Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments. Vēstulē RD Satiksmes un transporta lietu komitejai departaments atgādina, ka pēc atklāta konkursa 2009.gada 10.martā tika noslēgts līgums ar būvnieku "Transport Systems" par Dienvidu tilta trešās kārtas (posms no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai) būvniecību, paredzot, ka darbi jāpabeidz 36 mēnešu laikā no būvdarbu sākšanas.

Darbi tika sākti 2009. gada maijā, un tos bija paredzēts pabeigt līdz 2012.gada maijam.

Saskaņā ar dokumentiem kopējā līguma summa ar pievienotās vērtības nodokli bija 27,972 miljoni latu, un līgums paredzēja arī ikgadēju cenu pārrēķinu, piemērojot inflācijas/deflācijas koeficientu. 2009.gadā objekta finansēšanai bija piešķirti 9173 miljoni latu, bet 2010.gadā – 1,26 miljoni latu. "Sakarā ar to ar būvuzņēmēju tika panākta vienošanās, ka darbi objektā no 2010.gada 1.jūlija tiek pārtraukti, automātiski pagarinot līguma termiņu. No 2010. gada 1.jūlija darbi objektā neturpinās, un Rīgas domei nebija iespēju finansēt to izpildes turpināšanu 2011.gada sezonā," atzīst pašvaldības pārstāvji.

Šogad 3.augustā RD Satiksmes departaments saņēma "Transport Systems" vēstuli, kurā, atsaucoties uz to, ka Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecības darbi apturēti jau kopš 2010. gada 1.jūlija un ka joprojām nav iespējams prognozēt nepieciešamā finansējuma pieejamību ne 2011., ne 2012. gadā, un ir pilnīgi skaidrs, ka tilta trešo kārtu nebūs iespējams nodot ekspluatācijā sākotnēji paredzētajā termiņā, būvnieks piedāvā lauzt 2009.gadā noslēgto līgumu un vienoties par visiem ar to saistītajiem jautājumiem, balstoties uz noslēgtā līguma noteikumiem, ja vien pasūtītājam nav pārliecības par pieejamo finansējumu tilta trešās kārtas būvdarbu pabeigšanai tuvākajā laikā.

Departaments atzīst, ka nav iespējams tieši pateikt, vai un kad faktiski būs pieejams finansējums darbu turpināšanai Dienvidu tilta trešajai kārtai. Pēc departamenta rīcībā esošajām ziņām, notiek konsultācijas arī ar Finanšu ministriju, un domē ir saņemta ministrijas vēstule, ka 2012. gada valsts budžeta projektā varētu tikt iekļauta norma, kas ļautu pašvaldībai aizņemties līdzekļus vai saņemt valsts galvojumu Dienvidu tilta trešās kārtas realizācijai. "Jebkurā gadījumā ir skaidrs, ka uzbūvēt objektu un realizēt līgumu, kā sākotnēji bija paredzēts, nav iespējams," atzīts dokumentos, norādot, ka tāpēc notiek konsultācijas gan ar būvuzņēmēju, gan ar iesaistītajām RD institūcijām, un jautājums par turpmāko rīcību tiks skatīts Dienvidu tilta labā un kreisā krasta pieeju būvniecības projekta vadības grupā.

RD Satiksmes un transporta lietu komiteja par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību spriedīs otrdien, 30.augustā.

Jau vēstīts, ka RD nolēmusi lauzt līgumu ar Dienvidu tilta trešās kārtas būvniekiem. Būvniecības ģenerāluzņēmēja "Transport Systems" pārstāve Kristīne Zeltiņa aģentūrai BNS iepriekš atzina, ka būvnieks ir informēts par līguma laušanu un tas notiks pēc abpusējas vienošanās. "RD piešķir finansējumu būvniecībai, tāpēc nav pamata iebilst pret līguma laušanu," viņa norādīja.

Visi būvnieki Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību 2010.gadā piešķirtā finansējuma ‒ 1,26 miljonu latu ‒ ietvaros pārtrauca pērn 30.jūnijā, informējot, ka pagājušajam gadam piešķirtie līdzekļi ir beigušies. Pēc Rīgas mēra Nila Ušakova aplēsēm, trešās kārtas pabeigšanai kopumā nepieciešami 16‒17 miljoni latu.

Tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles – Jāņa Čakstes gatves – un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Kopējās būvniecības izmaksas ir 27,97 miljoni latu ar pievienotās vērtības nodokli. Saskaņā ar līgumu būvdarbi jāpabeidz 2012.gadā.

Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā būvniecības pirmo kārtu pabeidza 2008.gada novembrī. Tilta garums ir 803 metri, bet visu triju kārtu kopējais garums būs astoņi kilometri. Dienvidu tiltam ir sešas braukšanas joslas jeb trīs katrā virzienā, divi veloceliņi un divas ietves.

Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Transport Systems" (iepriekšējais nosaukums ‒ "Dienvidu tilts"), kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas ‒ "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu