Ķirsons: Starptautisku zīmolu ienākšana ir apliecinājums investīciju videi (20)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Starptautisku sabiedriskās ēdināšanas zīmolu ienākšana Latvijā ir apliecinājums pievilcīgai un drošai investīciju videi, biznesa portālam «Nozare.lv» uzsver bistro «Lido» un «Ķirsons. Māja» īpašnieks Gunārs Ķirsons.

Iepriekš jau vēstīts, ka līdz gada beigām ASV ātrās ēdināšanas kompānija «Subway» plāno sākt darbību Latvijas un Lietuvas tirgos, paziņojis «Subway» reģionālā direktora vietnieks Maiks Čarests. Šopavasar uzņēmums atklāja pirmo restorānu Igaunijā.

Ķirsons skaidro, ka,

atverot jaunas ēstuves, tiks radītas jaunas darba vietas

un šāda uzņēmuma ienākšana var veicināt arī, piemēram, pelēkās ekonomikas samazināšanos.

«Ir prieks, ka tirgū ienāks jauni kolēģi, jo tas veicinās tirgus izaugsmi. Jo spēcīgāki zīmoli būs Latvijā, jo lielāks ieguvējs būs klients. Tāpat mums būs gods atrasties līdzās spēcīgiem un starptautiskiem zīmoliem, jo viens no otra varam daudz mācīties,» atzīmē «Lido» un «Ķirsons. Māja» īpašnieks.

No konkurentiem nebaidās

Taču, runājot par saviem līdzšinējiem ēdināšanas biznesa projektiem - «Lido» un «Ķirsons. Māja» - kontekstā ar «Subway» ienākšanu Latvijā, Ķirsons apgalvo, ka šajā jautājumā jūtas stabili, jo pazīst savu Latvijas klientu, viņa vēlmes un prasības, un klients jau pats izdarīs izvēli.

Kā ziņots, pēdējo divu gadu laikā «Subway» Eiropā atvēris aptuveni 500 jaunu restorānu gadā, savukārt nākamgad uzņēmums Eiropā plāno atvērt 800 līdz 1000 jaunu tirdzniecības vietu. «Eiropa ir spēcīgākais, straujāk augošais «Subway» starptautiskais tirgus ārpus Ziemeļamerikas, un tāds tas būs arī turpmāk,» paziņoja Čarests.

Patlaban «Subway» tīklā Eiropā ietilpst 4018 jauni veikali. Savukārt kopējais 1965.gadā dibinātā uzņēmuma restorānu skaits veido gandrīz 40 000. «Subway» apgrozījums Eiropā pagājušajā gadā palielinājās par 18% - līdz 1,57 miljardiem ASV dolāru (825,8 miljoniem latu).

Bet zīmola «Ķirsons» pirmais veikals-bistro «Ķirsons. Māja», kas atvērts 23.jūlijā, atrodas Stirnu ielā 32, Rīgā. Jauno ēstuvi pārvaldīs pērn 17.septembrī dibināta, Ķirsona vadīta kompānija SIA «MC Horeca Holding», kuras paspārnē darbojas «Ķirsons Māja». Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2000 latu. 50,05% SIA «MC Horeca Holding» pieder Ķirsonam, bet 49,95% - SIA «Capital Investments», liecina «Firmas.lv» informācija.

Ķirsonam pieder arī 100% kompānijas «Lido» kapitāldaļu, 50% kapitāldaļu uzņēmumā «Zaļā zeme Lido» un 50% kapitāldaļu uzņēmumā «Daugmales projekti».

Jau ziņots, ka «Lido» pagājušajā gadā strādājusi ar 18,98 miljonu latu apgrozījumu, kas ir 5% palielinājums salīdzinājumā ar 18 miljonu latu apgrozījumu 2011.gadā, liecina «Firmas.lv» informācija. «Lido» peļņa samazinājusies vairāk nekā trīsarpus reizes - no 903 775 latiem 2011.gadā līdz 241 983 latiem pērn.

Patlaban «Lido» tīklu veido viens «pop-up» bistro un astoņi bistro Latvijā, kā arī viens «Lido» bistro Tallinā, gaļas un kulinārijas ražošanas bāze, alus darītava, konditoreja un divi veikali Rīgā un Liepājā.

Komentāri (20)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu