Var balsot par tipiskākajiem latviešu pārtikas produktiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Šodien tiks sākta iedzīvotāju aptauja par tipiskākajiem latviešu pārtikas produktiem, noskaidrojot Latvijas iedzīvotāju gastronomisko identitāti, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta (LVAEI) pārstāvji.

Iesaistot Latvijas iedzīvotājus aptaujā "Ko ēdam?", tās rīkotāji vēlas apzināt vietējās izcelsmes pārtikas produktus, tādā veidā izvēloties uzņēmumus, kuri Latviju pārstāvēs starptautiskajā pārtikas izstādē "Internationale Grüne Woche Berlin" jeb Berlīnes "Zaļajā nedēļā", kas norisināsies 2012.gada janvārī.

Iepriekš LVAEI līdzīgu aptauju veica uzņēmēju vidū. Aptaujai savus produktus pieteica SIA "Rāmkalni", SIA "Alīda kafeja", SIA "Zaksi", AS "Latvijas Balzams", SIA "Lāči", SIA "NP Foods", SIA "Kronis", AS "Brīvais vilnis", SIS "Ilgezeem", SIA "Very Berry", AS "Rīgas piensaimnieks", AS "Latfood", SIA "Mario", SIA "Apsara", AS "Iecavnieks" un SIA "Saldais dzintars".

"Šie uzņēmumi aptaujai kopumā piedāvāja 84 produktus. Patlaban gatavojam uzņēmumu ieteiktos ražojumus iedzīvotāju aptaujai, kura sāksies 26.augustā. Jāņem vērā, ka ražojumu saraksts paplašināsies, jo aptaujas dalībniekiem būs iespēja izteikt arī savu viedokli un pievienot sarakstam tipiskākos latviešu gastronomiskos ražojumus, kurus būtu noteikti jāved uz Vāciju," norādīja LVAEI.

Aptaujas atklāšana notiks šodien plkst.11 LVAEI telpās.

Atklāšanā piedalīsies zemkopības ministrs Jānis Dūklavs, valsts sekretāra vietniece Rigonda Lerhe, Zemkopības ministrijas Tirgus un tiešā atbalsta departamenta Nozaru ekonomikas nodaļas vadītāja Ilona Mežiniece, kā arī šefpavārs Ēriks Dreibants.

Kārtējā izstāde "Zaļā nedēļa" Berlīnē notiks 2012.gada janvārī, un tā ir viena no lielākajām pārtikas izstādēm-gadatirgiem Vācijā. Šī gada janvārī izstādē piedalījās 1632 dalībnieki no 57 pasaules valstīm, to apmeklēja 415 000 cilvēku. Izstādes mērķauditorija - patērētāji no Eiropas Savienības, pārtikas preču vairumtirgotāji un mazumtirgotāji, lauksaimniecības produktu importētāji, lauksaimniecības politikas un administrēšanas eksperti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu