Ušakovs grib jaunu konkursu Dienvidu tilta pabeigšanai

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Nils Ušakovs cer, ka jau tuvākajā laikā tiks lauzts līgums ar Dienvidu tilta trešās kārtas būvniekiem - būvniecības ģenerāluzņēmēju "Transport Systems" - un būs iespējams izsludināt jaunu konkursu. Pēc viņa teiktā, tas ļautu 2012.gadā Dienvidu tilta trešo kārtu nodot ekspluatācijā.

"RD un būvniekam ir dažādi viedokļi par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības izmaksām. Tāpēc nolemts vienoties ar būvnieku un lauzt līgumu, tā vietā izsludinot jaunu konkursu šo darbu veikšanai. Ceru, ka ar akciju sabiedrību "Transport Systems" izdosies vienoties par sadarbības izbeigšanu un jaunu konkursu varēs izsludināt jau tuvākajā laikā," trešdien publicētā intervijā laikrakstam "Neatkarīgā" norādīja Ušakovs.

Jau vēstīts, ka RD nolēmusi lauzt līgumu ar Dienvidu tilta trešās kārtas būvniekiem. Būvniecības ģenerāluzņēmēja "Transport Systems" pārstāve Kristīne Zeltiņa iepriekš atzina, ka būvnieks ir informēts par līguma laušanu un tas notiks pēc abpusējas vienošanās. "RD piešķir finansējumu būvniecībai, tāpēc nav pamata iebilst līguma laušanai," viņa norādīja.

Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Transport Systems" (iepriekšējais nosaukums - " Dienvidu tilts"), kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", " Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".

Trešā kārta plānota Pārdaugavas pusē

Tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles - Jāņa Čakstes gatves - un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi - Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Kopējās būvniecības izmaksas ir 27,97 miljoni latu ar pievienotās vērtības nodokli. Saskaņā ar līgumu būvdarbi jāpabeidz 2012.gadā.

Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā būvniecības pirmo kārtu pabeidza 2008.gada novembrī. Tilta garums ir 803 metri, bet visu triju kārtu kopējais garums būs astoņi kilometri. Dienvidu tiltam ir sešas braukšanas joslas jeb trīs katrā virzienā, divi veloceliņi un divas ietves.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu