Lietuva ir gatava īstenot "Rail Baltica" projektu līdz 2026.gadam (3)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Dzelzceļa sliedes
Dzelzceļa sliedes Foto: Pixabay

Lietuva ir gatava īstenot dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu līdz 2026.gadam un Eiropas Revīzijas palātas brīdinājumu par būtisku projekta sadārdzināšanos uzlūko kā vērtīgu ieteikumu krājumu, trešdien paziņojis Satiksmes ministra vietnieks Gītis Mažeika.

Kā ziņots, otrdien publiskotajā Eiropas Revīzijas palātas audita atzinumā secināts, ka projekts īsā laika posmā sadārdzinājies par 2,352 miljardiem eiro līdz septiņiem miljardiem eiro un ka pastāv riski tā pabeigšanai noteiktajā termiņā.

"Gribu vēlreiz uzsvērt - Lietuva ir gatava īstenot projektu līdz 2026.gadam, un, lai to izdarītu, Lietuvā nav vajadzīgas nekādas būtiskas projekta pārvaldības reformas," ziņu aģentūrai BNS atsūtītajā komentārā norādījis Mažeika.

Pēc viņa vārdiem, Lietuva jau šogad plāno izvēlēties darbuzņēmēju, kas izbūvēs posmu no Kauņas līdz Latvijas robežai, bet darbus sākt nākamgad.

"Šo darbu veikšanai mēs esam iesnieguši pieteikumu papildu finansējumam 328 miljonu eiro apmērā," piebildis satiksmes viceministrs.

Viņš atzīmējis, ka auditori izvirzījuši arī jautājumus par "Rail Baltica" ekonomisko dzīvotspēju, budžeta pieauguma kontroli un ilgtermiņa finansējumu.

Mažeika paudis viedokli, ka auditori precīzi definējuši problēmu būtību, un izteicis cerību, ka jautājums par "Rail Baltica" ilgtermiņa finansējumu tiks izvirzīts sarunās par Eiropas Savienības (ES) finansiālo atbalstu 2021.-2027.gadam. 

“Mēs no savas puses kopā ar partneriem darām visu, lai pārvaldītu projekta budžetu, gan kontrolējot dārgus tehniskos risinājumus, gan palielinot atdevi. Piemēram, Kauņas-Viļņas posms būtiski palielina visa projekta sociālekonomisko rentabilitāti,” norādījis viceministrs.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu