Asociācija: Latvijā tiešās tirdzniecības apjoms pērn pieauga par 4%

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Pagājušajā gadā kopējais mazumtirdzniecības apjoms tiešās pārdošanas sektorā Latvijā ir pieaudzis par 4%, sasniedzot 68 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN),  informēja Baltijas Tiešās tirdzniecības asociācijas ģenerālsekretārs Gintauts Zalecks.

Tāpat pērn tiešās tirdzniecības sektora apjoms Lietuvā pieauga par 4,6%, Igaunijā - par 2%, sasniedzot attiecīgi 88 miljonus un 50 miljonus eiro. Pretstatā Latvijai, kur tiešajā tirdzniecībā iesaistīto personu skaits ir stabils, Lietuvā tas palielinājās par 1%, bet Igaunijā samazinājās par 2,5%, iesaistot attiecīgi vairāk nekā 83 000 un 44 000 cilvēku.

Latvijā, tāpat kā citās Baltijas valstīs, visvairāk pirkto preču kategorijā, kas tiek iegādātas tiešajā tirdzniecībā, saglabājas kosmētikas un personīgās higiēnas preces, otrajā vietā atstājot uztura bagātinātājus. Citas preču kategorijas, kuras pircēji visvairāk iegādājas tiešajā tirdzniecībā, ir mājsaimniecības preces, uzkopšanas līdzekļi, ierīces un iekārtas mājas vides uzlabošanai, kā arī apģērbs un aksesuāri.

Zalecks norādīja, ka tiešās tirdzniecības tirgus pagājušajā gadā turpināja uzrādīt stabilu izaugsmi un aptuveni divas reizes pārsniedza kopējo mazumtirdziecības apgrozījuma izaugsmes rādītāju.

"Jāuzsver, ka mazumtirdzniecības apjoma pieaugums tiešās pārdošanas sektorā Latvijā, kā arī citās Baltijas valstīs, bija viens no straujākajiem visā Eiropas Savienībā, kur pārdošanas apjoms tiešās tirdzniecības uzņēmumiem pieauga par 1,3%," skaidroja Zalecks.

Viņš atzīmēja, ka apjoma izaugsme liecina, ka tiešā pārdošana nav zaudējusi savu pievilcību citu iepirkšanās veidu vidū, jo katrs klients var saņemt personīgu apkalpošanu un ieteikumus no tiešā pārdevēja vai konsultanta personīgi vai tiešsaistē, kā arī saņemt augstas kvalitātes preces. 

Zalecks sacīja, ka šogad, ņemot vērā Covid-19 pandēmiju un tās izraisītās sekas ekonomikā, kā, piemēram, bezdarba pieaugumu, ir sagaidāms, ka arvien vairāk cilvēku meklēs iespējas, kur gūt papildu ienākumus vai izvērtēs iespējamos ienākumu avotus. "Tāpēc šis ir iespēju laiks tiešās tirdzniecības uzņēmumiem, kuri jau uzrāda pārdošanas apjoma palielināšanos," piebilda asociācijas pārstāvis.

Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācija ir nacionāla brīvprātīga vadošo uzņēmumu bezpeļņas tirdzniecības asociācija, kas ar neatkarīgu pārdevēju, izplatītāju palīdzību pārdod preces tieši patērētājiem ārpus noteiktām mazumtirdzniecības vietām (tirdzniecība ārpus veikaliem), piemēram, mājās, darbā vai kādā citā vietā. Kopš 2010.gada visas trīs Baltijas valstu Tiešās tirdzniecības asociācijas cieši sadarbojas un strādā, kā vienota vienība. Asociācijas biedri ir "Amway", "Herbalife", "Lux", "NeoLife International", "NL International", "Mary Kay", "Oriflame", "Zinzino". 

Uz augšu
Back