PTAC šogad 1.ceturksnī saņēma par 17% vairāk sūdzību nekā pērn

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad pirmajā ceturksnī ir saņēmis 701 patērētāju sūdzību, kas salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo ceturksni ir par 17,2% vairāk, liecina informācija PTAC mājaslapā.

Visvairāk - 311 - pretenzijas šā gada pirmajā ceturksnī ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošām pakalpojumiem, kas ir par 75,7% vairāk nekā iepriekšējā gadā, kad par līguma noteikumiem neatbilstošām pakalpojumiem tika saņemtas 177 sūdzības. Patērētāji visvairāk sūdzējušies par distances līgumu pakalpojumiem (109 sūdzības), avio pakalpojumiem - (82 sūdzības), kā arī par īres un komunālajiem pakalpojumiem (30 sūdzības).

Savukārt par precēm šā gada pirmajā ceturksnī saņemta 181 sūdzība, kas ir par 21,6% mazāk nekā pagājušā gadā, kad tika 231 sūdzība. Visvairāk sūdzību ir saņemts par mobilajiem telefoniem (56 sūdzības), sūdzības par apaviem - 17,7% (32 sūdzības) un elektroprecēm - 14,4% (26 sūdzības).

PTAC šogad pirmajā ceturksnī ir saņēmis arī 78 sūdzības agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 29 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu, divas sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, viena - pa nepareizi noteiktu pirkuma svaru vai mēru, kā arī 109 citas pretenzijas.

Par 307 no šogad pirmajā ceturksnī saņemtajām 701 sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 99 sūdzībām rasts patērētājam pozitīvs risinājums, 28 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, 17 sūdzības atteiktas, jo iesniegums nebija noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī iesniedzējs neatbilda patērētāja definīcijai, bet piecas sūdzības atsauktas. Tāpat 245 sūdzības vēl ir izskatīšanas stadijā.

PTAC šā gada pirmajā ceturksnī izskatīja 421 strīdu starp patērētājiem un komersantiem pirms to virzīšanas uz Patērētāju strīdu risināšanas komisiju. Izskatot 421 saņemto iesniegumu par strīdiem, 21,4% gadījumu strīdi tika atrisināti, 8,6% gadījumos patērētāji informēti par tiesībām turpināt strīdu risināt Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, 32,7% gadījumu patērētājiem sniegts skaidrojums par turpmāko iespējamo rīcību, 3,8% patērētāju iesniegumi tika pārsūtīti pēc piekritības citām institūcijām, 1,2% iesnieguma izskatīšana atteikta, 0,5% iesniegumu atsaukti un 31,8% atrodas izskatīšanas stadijā.

Šā gada pirmajā ceturksnī kopumā Patērētāju strīdu risināšanas komisijas sēdes notika 13, tostarp desmit sēdes bija par 2016. gadā saņemtajiem strīdiem. No 13 sēdēm 11 gadījumos pieņemts patērētājiem labvēlīgs lēmums, bet divos gadījumos patērētāju prasība tika noraidīta.

Šā gada pirmajā ceturksnī Patērētāju strīdu risināšanas komisijā tika saņemti 12 iesniegumi, no kuriem trīs gadījumos notika Patērētāju strīdu risināšanas komisijas sēdes (divos gadījumos prasība apmierināta, vienā gadījumā prasība noraidīta), vienā gadījumā iesniegumu atteica izskatīt, jo attiecīgajā jomā nebija iespējams sasaukt Patērētāju strīdu risināšanas komisiju, bet astoņi strīdi ir izskatīšanas stadijā.

Kā ziņots, 2016.gada trīs mēnešos PTAC saņēma 598 patērētāju sūdzības.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu