Internetā iepērkas 74% Latvijas interneta lietotāju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Internetā iepērkas 74% Latvijas interneta lietotāju, visvairāk pērkot izklaides pasākumu biļetes, apģērbu, apavus un aksesuārus, kā arī apdrošināšanu, teikts starptautiskā interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma «Gemius» veiktā pētījumā.

Kā rāda pētījuma dati, internetā mēdz iepirkties 74% no Latvijas interneta lietotājiem, no tiem 52% ir sievietes, bet 48% - vīrieši.

92% no tiem interneta lietotājiem, kas iepērkas internetā, izmanto Latvijas e-komercijas vietnes, taču salīdzinoši daudz šim mērķim izmanto arī Eiropas, Ķīnas, ASV un citu valstu e-komercijas vietnes.

Kā rāda dati, pirktākās preču kategorijas internetā ir izklaides pasākumu biļetes, apģērbs, aksesuāri un apavi, apdrošināšana, kā arī avio un citu transportlīdzekļu biļetes un viedtālruņi, datori un ar tiem saistītā aparatūra.

Kā populārāko iemeslu par labu pirkumiem internetā 79% lietotāju min to, ka internetā preces un pakalpojumi ir pieejami par izdevīgākām cenām nekā tradicionālajos veikalos.

Kā rāda dati, 45% interneta lietotāju kā iecienītāko e-komercijas vietni min sludinājumu portālu «ss.lv». Populārāko vietņu vidū interneta lietotāji ierindo arī cenu salīdzināšanas portālu «salidzini.lv» un interneta veikalu «220.lv», kā arī interneta veikalu «1a.lv» un kolektīvās iepirkšanās portālu «perkamkopa.lv».

Teju trešdaļa no interneta lietotājiem atzinuši, ka populārākā ārzemju e-komercijas vietne viņu vidū ir veikalu un izsoļu platforma «ebay.com», tikmēr piektdaļa lietotāju norādījuši, ka pirkumiem internetā izmanto interneta veikalu «aliexpress.com».

Piecu populārāko vietņu vidū ir ierindots arī «amazon.com», ko kā iecienītāko iepirkšanās vietni minējuši 10% lietotāju. Nedaudz mazāku popularitāti iemanto sporta preču interneta veikals «sportsdirect.com», kurā ir iepirkušies 9% Latvijas interneta lietotāju.

Pētījums veikts, izmantojot interneta aptauju «gemiusAdHoc» ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas ziņu portālos «delfi.lv» un «tvnet.lv».

Pētījums tika veikts laika posmā no 2016.gada 18. līdz 29.februārim, un tā laikā tika aptaujāti 2294 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 69 gadiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu