Jauns lasīšanas veids tiešsaistē "Living Stories" (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: flickr Photostream

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums "Google" otrdien sadarbībā ar laikrakstiem "Washington Post" un "The New York Times" iepazīstināja ar jaunu interneta eksperimentu "Living Stories", kas tiek raksturots kā daudz dinamiskāks ziņu lasīšanas veids tiešsaistē.

""Living Stories" ideja ir eksperimentēt ar atšķirīgu ziņu pasniegšanas veidu internetā," paziņoja "Google" programmatūras inženiere Neha Singha un "Google" biznesa produktu menedžeris Džošs Koens. "Mēs ar satraukumu gaidām šā eksperimenta iznākumu un ceram šos rīkus eventuāli padarīt pieejamus ikvienam izdevējam, kas tos vēlēsies izmantot."

"Living Stories" zem vienas adreses jeb URL sagrupē ziņu organizācijas materiālus par atsevišķu tēmu.

Piemēram, "The New York Times" ziņotais par karu Afganistānā tiek parādīts vienā mājaslapā ar saitēm uz avīzes rakstiem, komentāru slejām, fotogrāfijām, videomateriāliem, grafikiem un citiem materiāliem.

Lapā ir tēmas kopsavilkums ar saitēm uz "The New York Times" rakstiem, svarīgāko notikumu hronoloģiju, svarīgāko spēlētāju profiliem un saites uz arhivētiem rakstiem, piemēram, par nesenajām Afganistānas vēlēšanām.

Lietotāji var izvēlēties, kā viņi vēlas apskatīties rakstus lapā - pēc "vissvarīgākā", "vispirms jaunākie" vai "vispirms vecākie".

"Google" pēdējā laikā saskāries ar vairāku ASV laikrakstu izdevēju un ir īpaši ar mediju koncerna "News Corp." vadītāja Rūperta Mērdoka uzbrukumiem, kurš to apsūdzējis ziņu zagšanā un brīdinājis, ka interneta gigantam varētu tikt liegta iespēja piekļūt "News Corp." saturam.

Pagājušajā nedēļā "Google" paziņoja, ka ļaus izdevējiem noteikt ierobežojumus rakstu skaitam, kurus lietotāji varēs lasīt bez maksas ar tā meklētāja palīdzību.

Atzīstot, ka "augstas kvalitātes satura radīšana nav viegla un daudzos gadījumos dārga", "Google" pagājušajā otrdienā paziņoja, ka maina savu programmu "First Click Free".

"First Click Free" novirza lasītāju no "Google" vai "Google News" uz rakstu avīzes mājaslapā, taču liedz viņam neierobežotu pieeju.

"Google" atzina, ka daži lietotāji "ļaunprātīgi izmanto" programmu, atgriežoties "Google" vai "Google News" un klikšķinot uz pārējiem rakstiem.

Iepriekš katrs lietotāja klikšķis tika uzskatīts par bezmaksas. "Google" atjaunināja programmu, lai izdevēji var ierobežot lietotāju pieeju ne vairāk kā piecām lapām dienā bez reģistrēšanās vai abonēšanas.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu