Rāvis: Dienvidu tilta trešā kārta diez vai kļūs lētāka

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Rīgas domes iecere, ka jaunajā konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas pabeigšanu finansējumu piesaistīs būvnieks, nenodrošinās zemākas būvniecības izmaksas, sacīja Dienvidu tilta būvnieka AS "Transport Systems" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

"Ņemot vērā būvniecības izmaksu pieaugumu kopš līguma par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību noslēgšanas 2009.gadā, nav objektīvu iemeslu cerēt, ka izmaksas būs zemākas. Piemēram, laika periodā no Dienvidu tilta 3.kārtas līguma noslēgšanas līdz pašreizējam brīdim bitumena cena pieaugusi par 60% - no 280 uz 450 latiem par tonnu, melnā metāla velvējuma cena pieaugusi par 51%, savukārt degvielas cena - par 39%," sacīja Rāvis.

Jautāts, vai "Transport Systems" piedalīsies iespējamajā konkursā, Rāvis atbildēja, ka pirms konkursa par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību izsludināšanas, nezinot tā nosacījumus, ir pāragri runāt par "Transport Systems" piedalīšanos konkursā.

Jau ziņots, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien atbalstīja lēmumu lauzt līgumu ar AS "Transport Systems", pārtraucot Dienvidu tilta trešās kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecību.

Lai pabeigtu trešo kārtu, celtniecības izmaksām nepieciešami 17,5 miljoni latu, taču pašvaldība šos līdzekļus nav varējusi piešķirt vairāk nekā pusotra gada garumā.

Pēc līguma laušanas plānots izsludināt jaunu iepirkuma konkursu, paredzot, ka finansējumu piesaistīs būvnieki. Cik pašvaldībai varētu izmaksāt jaunais līgums, patlaban esot grūti prognozēt, jo būvniecības izmaksas ir ļoti svārstīgas, tomēr Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors norādīja, ka tradicionālais finansējuma veids ir apdraudēts un projekta iekonservēšana ilgtermiņā tik un tā izmaksās dārgāk.

Konkursa izsludināšana, rezultātu izvērtēšana un jauna līguma noslēgšana varētu aizņemt aptuveni divus mēnešus. Jauns būvnieks, kas turpinātu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību, varētu tikt atrasts šā gada nogalē vai 2012.gada sākumā, tomēr ziemā darbi tik un tā nenotiks, tāpēc tilta būvniecība varētu atsākties ne ātrāk kā nākamā gada pavasarī un to varētu pabeigt divu sezonu laikā, līdz 2013.gadam.

Kā ziņots, 2009.gada nogalē, lai izvērstu darbību ārzemēs, Dienvidu tilta būvniecībai izveidotā akciju sabiedrība "Dienvidu tilts" pārtapa par AS "Transport Systems". Uzņēmumu aliansē ir SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un AS "Viadukts".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu